בספטמבר האחרון כתבתי במאמר 'פייסבוק עדיין במשחק המקדים' את המשפט המסכם:
"מכירות הPC בירידה, המחשבים הניידים נזנחים לטובת הטאבלטים והסלולאר. Facebook כיום היא מותג חזק מאוד, אבל כדי להישאר רלוונטית גם עוד 5 שנים עליה להפסיק להתעסק במשחק מקדים ולהגע לדבר האמיתי – הסלולאר."
ובכן, מסתבר שFacebook החליטה להפסיק עם 'המשחק המקדים' - מגזין האינטרנט, Allthings digital מספר על טלפון הפייסבוק ושואל האם זה לא מאוחר מדי.
אין ספק שיכול להיות שהמכשיר לא יהיה מספיק מתקדם (מדובר על HTC שתייצר את המכשיר שיבוסס על אנדרואיד), ולהשיק מכשיר סלולארי בשוק רווי כמו היום זה סיכון גבוה. סמסונג 'עשתה קריירה' מלזהות את מכשירי הטאץ' כדבר הבא ולהשתמש בטרנד שאפל יצרה, ולשנות את יחסי הכוחות בשוק ולהפוך למס' 2 בשוק בזכות זה. אז לפעמים אתה עושה מהלכים ומצטרף מאוחר למירוץ, אבל אם אתה מתנהל נכון - אתה יכול למנף את המצב להיות גם מס' 2 או 3 בשוק. אין ספק שFacebook לא תעבור את Apple או את Samsung במכירות טלפונים סלולאריים.
אבל, לFacebook יש אחלה מותג, והשימוש ברשת החברתית הזו הוא אחד מהמאיצים של מכירות הסמארטפונים בעיניי, לפחות בתחילת הדרך. להבדיל מAmazon, שלא באמת ברור לי היתרון היחסי שלה, הרי שהשימוש הכי שכיח בטלפון סלולארי היום הוא - הגלישה לFacebook. אז בוא נניח שהחבר'ה שם יודעים מה הם עושים.
2 זוויות מעניינות לא פחות בעיניי הן הכניסה החזיתית לעימות עם Google. זו עוד חזית של עימות, ועוד חתיכה בפאזל שבונה גם Facebook על מנת לייצר אקו-סיסטם, בדיוק כמו שיש לGoogle ולApple. וכמו כל אקו-סיסטם, זה לא ייגמר במכשיר סלולארי אלא בטח יילך לתשלומים, תקשורת וטלויזיה חברתית.
נקודה אחרת היא השימוש שתעשה Facebook באנדרואיד, מערכת ההפעלה החינמית של Google. כשGoogle רכשה את מוטורולה העליתי את השאלה האם זה לא יפגע בסמסונג, שנעזרת באנדרואיד כמערכת הפעלה במכשיריה. עכשיו באה Facebook ונעזרת בקניין רוחני של Google על מנת להילחם בה. והיא עוד עושה את זה ללא תשלום..
האם הטלפון של Facebook יהווה את תחילת הסוף של אסטרטגיית החינם של אנדרואיד?
ואיפה המלחמה בין Facebook לGoogle - תסתיים?
2 תגובות:
אחלה ניתוח
הם יקחו בהליכה את המקום ה3 במכירת מכשירים תוך שנה מקסימום
הוסף רשומת תגובה