Samsung רכשה את mSpot, שרות מוסיקה מבוסס ענן. זה מענה מצויין
מצידה של Samsung לiTunes ו-Google
music.
זה מהלך נכון מכמה בחינות – כיצרן מכשירים בלבד, ללא מערכת הפעלה – Samsung חלשה בצד התוכנה והאפליקציות.
רכישה mSpot מאפשרת לייצר נאמנות של
הצרכנים לאורך זמן, וסיבה של ממש לבחור במכשיר של Samsung. להבדיל מApple או Google, להם יש את כל האקו סיסטם
של מערכות ההפצה, האפליקציות והתוכנות – לSamsung יש 'קרב'
בכל השקת מכשיר, מחדש.
נקודה נוספת ומעניינת לא פחות היא המודל העסקי של mSpot. בעוד בiTunes מוכרים שירים ונפח אחסון
(3.99$ ל40GB) שניתן לשמוע דרך 5 מכשירים שונים, mSpot נותנים 5GB של אחסון חינם – אבל ניתן להאזין
דרך מכשיר אחד בלבד (ומהאינטרנט). כלומר, אם יש לך Tablet של סמסונג עליך לשלם סכום
כסף נוסף.
יש גם שרות השכרת סרטים של mSpot – mSpot Movies. יהיה מעניין לראות כיצד Samsung תנסה להרחיב את השרות.
בימים שקצת לא ברור מה יהיה עתיד מערכת היחסים של Google וSamsung (עם האנדרואיד) – נוכח הרכישה
של Google את מוטורולה, אני מניח שנראה עוד מהלכים
יזומים מצידה של Samsung על מנת לחזק את מערכת ההפצה
שלה ומערכת היחסים מול הלקוחות הסופיים. שירותים, תוכנה, תשלומים ואפליקציות הם
התחומים שהיא צריכה לשים דגש עליהם עכשיו.
2 תגובות:
גם אפל נותנים 5 ג׳יגה חינם
נכון, אבל בעצם זה שסמסונג מגבילים את השימוש ממכשיר אחד - הם יוצרים פוטנציאל מעניין. אבל המהלך הוא חיוב לא בגלל הנפח שניתן חינם אלא כי אני חושב שזה נכון מצידה של סמסונג לבצע מהלכים שכאלה בתחום התוכנה והשרותים, בתור יצרן מכשירים ללא מערכת הפעלה ברשותו
הוסף רשומת תגובה