הקרב בין Apple וGoogle הוא קרב על תפיסות עולם עסקיות
ואסטרטגיה שיווקית: גן פתוח מול גן סגור, מערכת הפעלה סלולארית שמאפשרת פיתוחים של
צד שלישי וגמישה בהתממשקות (גוגל עם האנדרואיד) אל מול מערכת הפעלה סלולארית פחות
סבלנית שמאפשרת עבודה בצורה אחת (Apple עם הiOs). למשך כמה חודשים היה נדמה שהאנדרואיד מנצחת את
המלחמה ועובדת עוד ועוד נתחי שוק; בחודשים האחרונים נדמה שמתחיל להסתמן מפנה.
Google בחרה באסטרטגיית הפצה
גמישה – היא מאפשרת ליצרני מכשירים סלולאריים להשתמש באנדרואיד – גם מכיוון שהיא
איננה יצרנית בעצמה וגם בשל אסטרטגיית נתח השוק שלה.
Apple, שהתחילה עם נתח שוק מאוד גבוה בזכות מכירות הiPhone, איבדה את ההובלה
במכירות – לטובת Google בזכות מכירות
חזקות של שותפיה של Google ובעיקר סמסונג וקצת HTC.
אבל Apple המשיכה
וייצבה את צורת העבודה מול מפתחים ואת אסטרטגיית הEco
system שלה. היא
לא נבהלה מזה שיותר מכשירים עם אנדרואיד נמכרים מאשר מכשירים Apple. היא המשיכה להתמקד ונראה שמאמציה נשאו פרי: לא
רק שיש הבדל משמעותי במקור התנועה בגלישה סלולארית עם העדפה ברורה לApple. ניתוח של NetMarketShare
מראה
שבעוד שמכשירי Apple אחראים ל60% מהגלישה הסלולארית – מכשירים מבוססי
אנדרואיד אחראים רק ל20%.
אם נוסיף לזה עוד כמה תהליכים שהתרחשו בחודשים האחרונים כמו המכירה
(שבינתיים הוקפאה) של Instagram לFacebook שהגיעה לכמות משתמשים מדהימה רק עם אפליקציית iPhone. בינתיים הצלחת
מכשירי הiPad ביססה את הצלחתה של הiOS בטאבלטים ללא עוררין. ותשמעו מה היה למנכ"ל
Fab.com להגיד: 95% מהגולשים המבקרים באתר שלו משתמשים בiPhone (או iPad).
צריך גם לזכור – פעם הiPhone היה
בלעדי בAT&T אבל בשנה האחרונה גם Verizon החלה למכור אותו וגם Sprint. Apple בצמיחה גם בסין. יותר ויותר משווקים מוכרים
מכשירים מבוססי Apple ופחות אנדרואיד.
בעוד Google נלחמה
באסטרגיית נתח שוק, Apple התמקדה
ובחרה קהלים נכוים וערוצי הפצה. אבל יותר מהכל – היא שינתה את הקרב לקרב של
פלטפורמות – ובזה Apple מובילה על Google ובגדול: הEco System שלה הוא המגובש ביותר שיש כיום בשוק. אבל הנתון המפתיע הוא שגם בנתח שוק
מסתמן שינוי – וApple חוזרת למכור
יותר מכשירים ויותר נתח שוק.
יש סיכוי של ממש שבעוד 2011 הייתה שנת האנדרואיד, 2012 תהיה שנת Ios של Apple. השקת שרות המפות של Apple – שבעצם מחליף את התלות בשרות
המפות של Google במערכת ההפעלה של Apple מסמן עוד נדבך בקרב בין הפלטפורמות. חוסר
ההצלחה של Facebook לאחר ההנפקה מוסיף לה אינטרס לשתף פעולה עם Apple במלחמה כנגד Google (היריבה העיקרית של Facebook באינטרנט בעוד Apple פעילה בעיקר רק בסלולאר). אינטגרציה בין Apple וFacebook תאפשר ביצוע פעולות בחשבון הFB שלי - בקלות רבה יותר דרך מכשירי הiPhone. משהו בסגנון מה
שקיים כיום עם Twitter במכשירי הIPhone. לאנדרואיד אין מענה כרגע ונדמה שהמגמה משתנה, אך לא לעולם חוסן:
בעולם הטכנולוגיה של היום אי אפשר לנוח על זרי הדפנה יותר מחודש, כי המתחרה מחכה
לך בפינה עם שת"פ חדש או שידרוג משמעותי...
2 תגובות:
good analyse
buy spotify followers include permits individuals to follow a particular playlist and, at whatever point they need, they can tune into the rundown to hear what on the rundown. It could sound straightforward, however understanding the genuine advantage of Spotify playlists: promotion is significant.
Whether you're assembling your own playlist for music you solely make or you're hoping to sell advancement spots to different craftsmen, it's a good idea to purchase Spotify playlist supporters. Allow SocialPlug to fabricate your playlist following immediately!
הוסף רשומת תגובה