יום חמישי, 21 בינואר 2010

לשלם ביציאה מהקולנוע..מודל חדשני לHulu



בHulu מתכננים להתחיל לגבות כסף בעבור התכנים.



בשבוע שבו הNew York Times הודיעו שהם עוברים למודל של FT, כלומר רוב התוכן חינם, ואילו תוכן מסוים 'אקסטרא' בעבור כסף (מה שנקרא Freemium), בHulu מראים מדוע הם נחשבים לאתר הוידאו השני הכי מצליח אחרי Youtube.


אתר האינטרנט של L.A.Times מדווח שHulu מתכנן לגבות כסף בעבור תכניו. אבל במקום לגבות על תוכן חדש, כמו רוב ספקי התוכן – Hulu מתכנן לגבות על תוכן ישן..


המודל עובד על כך שהלקוח יכול לצפות ב5 הפרקים האחרונים של כל סדרה, ושאר הפרקים הקודמים – הלקוח ישלם 5$ בעבור האפשרות לצפות בהם. כלומר החבר'ה בHulu מניחים (כנראה) שצפייה אימפולסיבית של מישהו באמצע העונה תיאלץ אותו לשלם בעבור כל מה שהפסיד עד כה. זה מודל שונה ממה שהורגלנו לראות עד כה, ומפתיע בחדשנותו. זה כמו שהיו מאפשרים לנו לראות סרט בחינם, אבל גובים כסף בעבור היציאה..


האם המודל יעבוד? מוקדם לדעת. אבל מה שבטוח שבHulu שומרים על גחלת היצירתיות עד הסוף.

אין תגובות: