יריב לבסקי משרבט רעיונות ומחשבות בנושאי שיווק דיגיטלי, טכנולוגיה ושיווק
יום חמישי, 24 ביוני 2010
סטיב ג'ובס מכין אחלה קפה: המודל העסקי מאחורי אפליקצייה של Apple
כ80% מהאפליקציות שApple מציעה להורדה בApp-store הן חינם, כאשר מחיר האפליקצייה הממוצע הוא 1.49$. יש כאן תרשים מדוייק שמסביר כיצד הסכום הזה נחלק: 70% הולך למפתחי התוכנה, 15% עובר כעמלת סליקה לבית העסק ו1% הולך על עמלת תפעול מוערכת . קצת מאכזב לגלות לבסוף שאל 'שורת הרווח' נותר כ14% בלבד – שהם כ0.23$ ממחיר האפליקצייה הממוצעת.
ניתוח בFortune (http://tech.fortune.cnn.com/2010/06/23/app-store-1-of-apples-gross-profit/) מגלה כי מכלל הרווח של Apple, רק 1% מגיע מתוך הApp store.
אך הApp store היא כמו הטסטר צ'ויס בסופר – היא הLoss Leader שבזכות מחיר נמוך שלו בסוף אנחנו בוחרים באיזה סופר לערוך את כל הקניות. הApp store היא אחד הגורמים המשמעותיים, אם לא המשמעותי שבהם – בהחלטה על רכישת iPhone. ולכן, תרומתה של הApp store היא הרבה יותר מ1% - אלא תרומה אסטרטגית להצלחתה של החברה.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
3 תגובות:
יפה, אהבתי את השוואה לקפה..
יפה, אהבתי את ההשוואה לקפה..
אחלה תובנה
הוסף רשומת תגובה