יום רביעי, 23 בנובמבר 2011

האם אפל תהיה יצרן המחשבים הגדול בעולם?

לפי נתוני המכירות האחרונים של הiPad2 והצפי למכירות של הiPad3, יש סיכוי מאוד גבוה שמתישהו במהלך אמצע שנת 2012 החברה תהפוך ליצרן המחשבים שמוכר הכי הרבה יחידות בעולם, כך עפ"י דוח של Canalys.
כל זה לאחר שהיום החברה היא מס' 2 עם נתח שוק של 15% שעלה מ9% במהלך השנה האחרונה. מרשים למדי.

אני קורא בימים אלה את הביוגרפיה של ג'ובס (כמו רוב האנשים שאני מכיר שעושים זאת). מרשים לראות שמעבר לכל ההישגים שלו, החברה שהוא הקים הופכת להיות יצרן המחשבים מס' 1 בעולם בזכות הקטיגורייה החדשה (iPad) ולא בזכות היותה 'שחקן מחיר' או תהליכי M&A שהיא ביצעה. זה מקרה קלאסי של לשנות סדרי עולם, לתת ללקוחות מוצר חדש שהופך את כל המוסכמות שהיו עד כה ומשנה את יחסי הכוחות בשוק בכשנתיים.

מדהים.

2 תגובות:

ניר אמר/ה...

מדהים

אלון אמר/ה...

מדהים רציתי לשאול אותך יריב בתור בנאדם שמבין בתחום מה לדעתך אפל תעשה אם מחשבי המק האם היא תהפוך אותם גם למסך מגע? איך זה ישתלב אם שאר מוצרי? כי אם לצורך העניין היא תהפוך את inac וmacbook למסך מגע היא לא עשתה בזה שום דבר כי זה פשוט ipad קצת יותר גדול מה דעתך?
ועוד שאלה האם אתה חושב שבiTV (הטלוויזיה של אפל) ההי אפשר לצפות בתכניות בשידור חי? (לדוגמא משחק הסופרבול בשידור חי) האם ההי את אותם סדרות תוכניות וכל התוכן בקיצור שיש שמספקות חברות הלווין והכבלים? והאם לדעתך הטלוויזיה תההי תכלול מעבד ומאיץ גרפי שכך היא תהפוך לקנסולת משחקים שתתחרה בפלסטיישן 3?
אשמח לשמוע את דעתך