יום שבת, 31 באוקטובר 2009

זווית אחרת על הקמפיין של Apple


Apple עלתה עם קמפיין חדש בסדרת I'm a pc, I',m a Mac.

אני מזהה את הכיוון הפרסומי החדש דווקא כחולשה - Apple תוקפת את הWindows7 החדש וטוענת - אוקיי, כבר שמענו את כל זה בעבר..כלומר, היא מפקפקת בכל הטיעונים שMicrosoft שולפת לזכות הWindows7 החדש. לApple אין טיעון חזק, קלף מנצח - אז היא משתמשת בטריק הישן של - הטלת ספק באמינות. שימו לב לסרטון (שנקרא Broken Promises). בכלל, תעשיית הIT היא אחת מהתעשיות היחידות שמתחרים לא חוששים מלהשתלח זה בזה ולהתנגח ישירות במתחריהן. האם זה נובע מהאופי של המנכ"לים? (באלמר וג'ובס) יכול להיות. בכל אופן, בעיניי יש כאן חולשה של Apple, מכיוון שMicrosoft 'טורפת לה את הקלפים' ומשיקה מוצר יציב מאוד.
עד כה Apple בנתה טיעונים בעיקר כנגד היציבות של מוצרי Microsoft - אבל נדמה שזה פרק שתם ונחתם. אין עוררין על כך שהWindows7 הינה מערכת הפעלה יציבה מאוד.

לApple יש עדיין קהל יעד נאמן הרבה יותר מזה של Microsoft, וקהל שמוכן לשלם סכום גבוה יותר בעבור שירותיה. שימו לב לטבלה בה אפשר לראות כי משתמשי Mac מוכנים לשלם סכומים גבוהים מאוד (יחסית למשתמשי PC) בעבור המוצר החדש של Apple - הTablet שיש עליו שמועות כמה חודשים. בשיווק לעתים עדיף לבחור קהל יעד קטן יותר, אך כזה שכוח הקנייה שלו גדול (יחסית לכמות).

ניתוח מעניין שערכה CNN לקמפיין של Apple מראה אפקטיביות רבה (ניצול התקציב הפרסומי) בזכות הזכירות של הקמפיינים, המותג, פריסת המדיה השימוש בחנויות כמדיה בפני עצמה - והשימוש ב'פה לאוזן' של המותג החזק הזה. Apple השקיעה כשליש מהתקציב שהשקיעה Microsoft, אך נדמה שהתקציב מנוהל כה נכון עד שהוא מגיע לאפקטיביות זהה לזו של תקציבים פי 2 או פי 3.

אבל הכי חשוב, בעיניי, היא הנאמנות של קהל היעד כפי שהזכרתי.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איפה נעלמת?
אחלה ניתוח..

איציק י. אמר/ה...

אני מת על קרבות השיווק האלה!

אנונימי אמר/ה...

מעניין, מעמיק, אבל יש אספקטים נוספים שלא פירטת - מחיר ממוצע של מחשב MAC גבוה הרבה יותר, תכנית השדרוג של אפל טובה הרבה יותר (הסכום להוסיף למי שכבר יש MAC - הרבה יותר נמוך למערכת הפעלה).