יום חמישי, 8 באוקטובר 2009

מערכת ההפעלה אנדרואיד של Google ממשיכה לצמוח..


מאז ההשקה של מערכת ההפעלה הסלולארית (לפני כשנה) - יותר ויותר חברות תומכות במערכת ההפעלה הזו ויותר יצרנים מייצרים מכשירים מבוססי אנדרואיד.

Verizon הודיעה על כך לפני כמה ימים ובכך היא מצטרפת אל T-Mobile, Sprint וכמובן AT&T. הצטרפותה של AT&T לשורת החברות שמשווקות מכשירים מבוססי אנדרואיד היא אולי הבשורה הקשה ביותר לApple, בשל השותפות שלהן עם הiPhone. (עם או בלי קשר הודיעה Apple שתתחיל לאפשר לאפליקציות VOICE להימכר בApp-store).

יש כאן מגמה מעניינת לגבי האנדרואיד, שהיא כזכור מערכת פתוחה לגמרי וכל מי שרוצה יכול לפתח אפליקציה (להבדיל מהiPhone שצריך לעבור דרך Apple ע"מ לקבל אישורים להעלות משהו לApp-store). בצורה זו Apple גם שותפה בחלק מההכנסות מהאפליקציות ואילו הגישה של Google שונה לחלוטין. הכל חינם, הכל חופשי ונגיש.

ועכשיו יש שמועות שקורא הספרים הדיגיטלי (זוכרים את הקרב בין Apple לAmazon?) שמתכננת חברת Barnes & Noble שהיא המתחרה הקמעונאית של Amazon - יבוסס עם מערכת הפעלה של..אנדרואיד. לא מפתיע בהתחשב שמערכת ההפעלה אכן צוברת תאוצה שכזו בשנה האחרונה.
לא יהיה קל לאנדרואיד להתחרות בApple והiPhone שלה; דו"ח מאוגוסט מראה שApple עברה מ2% נתח שוק ב'טלפונים חכמים' ל14% תוך שנה.

אין תגובות: