יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

גוגל פלוס מול פורסקוור: אילו נתונים יותר מרשימים?

Google+ הגיע ל25 מיליון משתמשים רשומים – ודו"ח של Comscore

מגלה שזהו האתר שלקח לו הכי פחות זמן להגיע לכמות כזו של משתמשים (כלומר – הצמיחה הכי מהירה).
מרשים? ללא ספק. אבל לGoogle יש Traffic מצויין ולכן נקודת פתיחה מעולה וחריגה בלגרום לאנשים להגיע לעמוד מסויים. לFacebook לקח 3 שנים להגיע לכמות המשתמשים הזו, ולTwitter לקח 30 חודשים.
אבל כיום יש הרבה הרבה יותר משתמשים באינטרנט מלפני 3 שנים, והרבה יותר מכשירי קצה. וכפי שציינתי, בכל כמה עמודים של Google מקודם שירות Google+.

אז איך צריכה להימדד הצלחת השרות? קודם כל, זה כמובן מוקדם מדי למדוד זאת. אבל לשם השוואה, לFoursquare יש 'רק' 10 מיליון משתמשים רשומים. נשמע מעט? שימו לב לנתון הבא: יש 3 מיליון Check Ins בכל יום. כלומר, בממוצע – כל יום אחד מכל 3 משתמשים משתמש בשירות. זה גידול של 50% יותר מפברואר האחרון, אז היו 2 מיליון Check Ins ביום. כלומר, השרות צומח בצורה משמעותית למרות שהוא קיים כבר יותר משנתיים.
האם Google+ יצמח כך לאחר שנתיים? לא בטוח.
אפרופו Foursquare, החברה החתימה 500,000 עסקים בארה"ב שישתמשו בשרות. זה צעד משמעותי מאוד מבחינתה, כי אותם עסקים יקדמו פעילות מקומית ברחבי בית העסק – ויעלו את אחוז השימוש ואת כמות המשתמשים.
כמו כן, לFoursquare יש יכולת מצויינת להתחרות בזירת ההטבות מול Groupon – תוך בנינית מערך הצעות ושימוש במיקום של הלקוח (Location). המיקום שבו אני נמצא מאוד רלוונטי לקבל הצעה, לדוג' כאשר אני שוקל באיזה מקום לאכול ונמצא במקום מסויין.

לדעתי Foursquare מובילה בנישה מסויימת עם יתרון תחרותי גדול והיא מועמדת מצויינת לרכישה. בלי קשר, ברגע שהיא תשפר את המודל העסקי שלה (והיא בדרך – פעילות מול 500,000 עסקים תוביל אותה להכנסות לבסוף) היא תהיה מאוד- אטרקטיבית. השרות לא ייעלם בקלות.
מעניין מה ייכתב כאן על Google+ בעוד שנתיים.

אין תגובות: