יום שני, 1 באוגוסט 2011

תוצאות מחקר לא מחמיא לגרופון

כתבתי בחודש מאי במגזין 'פירמה'

של גלובס - על כמה שהמודל של Groupon בעייתי.
התפיסה שלי היא שיש כאן כמה בעיות (הבעייה היא בכל אתרי הקופונים ולא רק Groupon, שעצם היותו האתר הגדול ביותר מייצג את כל התחום מבחינתי):
מצד בית העסק – השימוש בקופון כזה לא באמת מייצר נאמנויות אלא רק הזדמנות מכירה; הנחות כה מפליגות פוגעות בסיכוי שהעסקה תשתלם או שהלקוחות יחזרו שוב (התרגלו לשלם בזול)
מצד הלקוחות – אין כאן בנייה של מערכת יחסים לאורך זמן עם בית העסק (אלא רק עם Groupon)

והנה, אתר Business Insider ביצע מחקר והציג תוצאות מאוד לא מחמיאות לGroupon:
יותר מ50% מבתי העסק שהתנסו בGroupon לא יחזרו להשתמש בו שוב (למרות שהרוב הגדירו את המבצע ששיווקו -כהצלחה)
רוב העסקים הציעו הנחה של מעל 50%
הרוב המוחלט (כמעט 60%!) של העסקים טען ש'קומץ' (Handful) בלבד מהלקוחות חזרו שוב

זה מראה שGroupon הוא טרנד, אבל לא בהכרח טוב לעסקים – ולכן המגמה של שימוש באתרים שכאלו תיחלש עם הזמן ותדעך לבסוף. להערתי הסיכויים להנפקה של Groupon קלושים, למרות הבאזז על IPO מתקרב.

המחקר מתפרסם כאן

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתרי הקופונים ימותו עוד מעט, זה הכל 'על הקרח' - למרות שגרופון הוא אתר מוביל. אין כאן יתרון תחרותי משמעותי שמונע ממתחרים להיכנס לשוק, מה שיוריד מחירים בסוף

אנונימי אמר/ה...

יפה, אין ספק שציינת מראש שכל הקופונים זה קשקוש אחד גדול..