כתבתי בחודש מאי במגזין 'פירמה'
של גלובס - על כמה שהמודל של Groupon בעייתי.
התפיסה שלי היא שיש כאן כמה בעיות (הבעייה היא בכל אתרי הקופונים ולא רק Groupon, שעצם היותו האתר הגדול ביותר מייצג את כל התחום מבחינתי):
מצד בית העסק – השימוש בקופון כזה לא באמת מייצר נאמנויות אלא רק הזדמנות מכירה; הנחות כה מפליגות פוגעות בסיכוי שהעסקה תשתלם או שהלקוחות יחזרו שוב (התרגלו לשלם בזול)
מצד הלקוחות – אין כאן בנייה של מערכת יחסים לאורך זמן עם בית העסק (אלא רק עם Groupon)
והנה, אתר Business Insider ביצע מחקר והציג תוצאות מאוד לא מחמיאות לGroupon:
יותר מ50% מבתי העסק שהתנסו בGroupon לא יחזרו להשתמש בו שוב (למרות שהרוב הגדירו את המבצע ששיווקו -כהצלחה)
רוב העסקים הציעו הנחה של מעל 50%
הרוב המוחלט (כמעט 60%!) של העסקים טען ש'קומץ' (Handful) בלבד מהלקוחות חזרו שוב
זה מראה שGroupon הוא טרנד, אבל לא בהכרח טוב לעסקים – ולכן המגמה של שימוש באתרים שכאלו תיחלש עם הזמן ותדעך לבסוף. להערתי הסיכויים להנפקה של Groupon קלושים, למרות הבאזז על IPO מתקרב.
המחקר מתפרסם כאן
2 תגובות:
אתרי הקופונים ימותו עוד מעט, זה הכל 'על הקרח' - למרות שגרופון הוא אתר מוביל. אין כאן יתרון תחרותי משמעותי שמונע ממתחרים להיכנס לשוק, מה שיוריד מחירים בסוף
יפה, אין ספק שציינת מראש שכל הקופונים זה קשקוש אחד גדול..
הוסף רשומת תגובה