יום שני, 19 בספטמבר 2011

מהלך מבריק (לדעתי) של נטפליקס

Netflix מודיעה על פיצול – ל2 יחידות נפרדות: Netflix מעתה הוא רק עסקי הStreaming ואילו עסקי הDVD ייקראו מעתה Qwikster. החברה הודיע על כך לראשונה בבלוג שלה

.
למה זה מהלך מבריק? כי מעכשיו, זה ברור מה המיקוד העסקי של החברה: עסקי הStreaming הם הפוקוס, ולא עסקי הDVD. מעכשיו, לא יהיה בלבול בספירת 'נטו' הלקוחות שמתווספים בכל רבעון: לא יהיה מצב שגידול של לקוחות DVD ייחשב חלילה כהצלחה, למרות שיש קיטון בכמות לקוחות הStraeming.
זה מיקוד חשוב מאוד גם לעובדים, שאומר – ברור לנו מה יותר חשוב לחברה: עסקי הStreaming. בד"כ כאשר חברה נכנסת לפעילות חדשה חשוב להזכיר לכל העובדים והצוות הניהולי – אל תשכחו, הפעילות המסורתית שלנו היא הBread & Butter, כלומר – אנחנו נכנסים לעסקים חדשים בזכות העסקים המסורתיים שלנו, ואסור שאלה ייפגעו.
הפרדת העסק ל2 יחידות, למרות שזה בעיקר מהלך מיתוגי – הרי עדיין החברה קיימת כחברה אחת, ואין כאן Spinoff ל2 חברות. יש כאן הצהרה, ואולי הכנה לעתיד הבא – למכירה עתידית של עסקי הDVD.
מניית Netflix סבלה מירידות קשות לאחרונה – גם בשל אובדן של מנויים (אולי עכב העלאת המחירים) וגם בשל הנמכת הציפיות; הודעה על אי חידוש עסקה עם אחד הספקים הגדולים שלה (Starz). לדעתי המהלך הזה אינו רק תרגיל ביח"צ אלא מראה את הכיוון של החברה – מנכ"ל שלא ינסה להסתיר כשלון בגיוס מנוי דיגיטלי ע"י חיפוי של גיוס מנוי DVD בדואר – הוא מנכ"ל שמפשיל שרוולים ובא לעבוד. תקראו את הציטוט הבא שלו:
Most companies that are great at something – like AOL dialup or Borders bookstores – do not become great at new things people want (streaming for us) because they are afraid to hurt their initial business. Eventually these companies realize their error of not focusing enough on the new thing, and then the company fights desperately and hopelessly to recover. Companies rarely die from moving too fast, and they frequently die from moving too slowly.
When Netflix is evolving rapidly, however, I need to be extra-communicative. This is the key thing I got wrong.
כלומר, הוא מתכנן לNetflix המשך גידול של מנויים דיגיטליים – והוא מוכן להיבחן רק על זה; עסקי הDVD לא יוכלו לפצות אותו אם הוא לא יצליח.

אין תגובות: