יום ראשון, 18 בספטמבר 2011

אחת החברות המדהימות כיום לדעתי היא Instagram

כתבתי על זה כבר בחודש יוני השנה, על כך שחברה שמונה מעט מאוד עובדים מצליחה לייצר כל כך הרבה תנועה, לקוחות רשומים כמובן בבאאזז. Instagram, למי שעדיין לא מכיר, היא אפליקצייה שמאפשרת שיתוף תמונות ומיועדת בעיקר לסלולאר.
השבוע נערך כנס Techcrunch Distrupt (2 חברות ישראליות עלו לגמר!). במסגרת הכנס נחשפו נתונים מאוד מעניינים על החברה: יש כבר מעל ל9,000,000 מנויים שמתשמשים בשרות! לשם השוואה, לFoursquare זה לקח פי שתיים זמן להגיע לכזו כמות מנויים. הגידול הזה מהיר בזכות ריבי הפלטפורמות הדיגיטליות שקיימות כיום: השרות צומח פי שתיים מהר מFoursquare, שצמחו פי שתיים מהר מTwitter שצמחו פי 2 מהר וכו'..כל פלטפורמה שצומחת מהר בזכות הקודמת, מאפשרת לפלטפורמה הבאה לצמוח מהר.
המוצר שלהם פשוט לא דורש שרות, תמיכה או כל דבר כזה – אחרת לא היו יכולים לטפל במיליונים הללו עם כל כך מעט עובדים.
לחברה אין כיום שום מודל עסקי, מה שלא אומר שהיא יכולה לגבש אחד כזה במהירות: מספיק שבין כל התמונות היא תכניס פרסומות, והנה מודל עסקי ברור ויציב. אבל כיום אין לInstagram שום צורך בזה, כמות המשתמשים גדלה בצורה משמעותית מדי חודש. בראיון שנערך במסגרת כנס Techcrunch מספר המנכ"ל על ניהול רזה של חברת סטרטאפ. המונח שבד"כ מתייחסים לזה הוא Lean managment או Lean Startup.

אין תגובות: