יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

תחזית ל2012: שימו לב ל PATH

זה מה שהחברה מתארת את עצמה (מתוך האתר):
The smart journal that helps you share life with the ones you love.

נדמה לכם ששמעתם את זה כבר? אז תקשיבו טוב לזה: אחת האפליקציות הכי פופולאריות בAppstore (מרגע השקתה), איפשהו בין Foursquare לFacebook ולInstagram; כנראה נוחה יורת לקבוצות קטנות של חברים מאשר Facebook; והחברה דחתה הצעת רכש מGoogle.
אם אתם עדיין לא שמעתם על Instagram, אחת התופעות המדהימות – אפליקצייה לשיתוף תמונות בסלולאר, פחות מ10 ומעל ל13 מיליון משתמשים! (בטח עד שתקראו את הכתבה יהיו כבר 15 מיליון..) – אז קודם כל לכו לעשות שיעורי בית.
חזרתם? יש משהו דומה בInstagram וב- PATH. שתיהן אומרות זה – Less is More. Instagram מתמחה בשיתוף תמונות, כלומר מיקוד בתכונה אחת שיש בFacebook – אבל הפכה את השיתוף לפשוט ונוח לתפעול.
לעומת זאת, PATH זוהי רשת חברתית אנטי-Facebook (שכמובן אחד ממייסדיה הוא יוצא Facebook): במקום להרחיב את מעגל חבריך, אתה מוגבל רק ל150 חברים בלבד. הצמצום הזה מאפשר לך לשתף דברים רבים יותר, בנוחיות, תוך ממשק יפהפייה שמציג גם את ציר הזמן. בתחילה ההגבלה הייתה ל50 חברים בלבד, אבל עם הזמן זה גדל ל150, גם עכב דרישת המשתמשים שגדלו – כיום יש מעל ל1,000,000 משתמשים.

המיקוד, אסטרטגיית Less is More תהיה מצויינת לצמיחה מהירה אבל פחות תתאים כאשר יהיו שירותים דומים או החברה תפסיק לצמוח. אז יהיה צורך להגדיל שוב את כמות המשתמשים ו/או להרחיב את האלמנטים שמציע השירות.
אין פלא שהחברה סירבה להצעת רכש מGoogle (כך לפחות נטען) – 100 מיליון דולר זה סכום נמוך מאוד יחסית לפוטנציאל שPATH מציגה.
תראו בעצמכם:

אין תגובות: