יום רביעי, 28 בדצמבר 2011

מחשבות על הקשר בין גוגל וסמסונג

ההודעה של Samsung שמכשירים מדגם S (אחד הפופולאריים ביותר) לא יתמכו בגירסא האחרונה של אנדרואיד, הIce Cream Sandwich – מראה את הבעייתיות שביחסים המורכבים בין יצרן חומרה (מכשירים) ויצרן תוכנה (מערכת הפעלה).

כל מי שקרא את הביוגרפיה של סטיב ג'ובס זוכר את איך הוא היה קנאי בתפיסת הגן הסגור שלו, וטען שאם לא הכל מיוצר אצל אותו יצרן – יהיו תמיד בעיות. הוא פיתח תוכנות שלדעתי היו חסרות בMac, ולאחר מכן דאג שלiPhone תהיה מערכת סגורה של חומרה, תוכנה, הפצת תכנים ואפלקיציות, מוסיקה ועוד. זו מערכת יחסים מורכבת שבה Google מייצרת מערכת הפעלה ולא גובה עבורה כסף (אנדרואיד) והיצרן חומרה (מכשירים) הגדול שממנף את התוכנה הזו ומוכר המון מכשירי סלולאר (סמסונג) תלוי במערכת הפעלה. העניין מסתבך כאשר Google רוכשת חטיבה של מוטורולה ואולי תנסה לשנות אסטרטגיה מהפצה במחיר אפס (האנדרואיד ניתן חינם) ל''גן סגור של של Apple, המפסידה יכולה להיות Samsung.
ההודעה האחרונה יכולה לסמן את תחילת הבעייה בעיניי.

כמובן שיש כאלה שיאמרו שזו בכלל 'מתנה' של Samsung, שמשאירה חיי מדף לא ארוכים למכשירי הS. להבדיל מהiOs של Apple, בעלי מכשירי הS לא יוכלו פשוט לשדרג את מערכת ההפעלה שלהם לIce Cream Sandwich.
Samsung גם אמרה שהחומרה שלה לא חזקה מספיק לתמוך בTouchWiz (שכבת עיצוב עליונה של Samsung).

אז בעצם לקוחות שרוצים לרכוש Samsung כרגע – צריכים לרכוש רק את הNexus, אחרת הם לא מבטיחים לעצמם שימשיכו לקבל עדכונים עתידיים של אנדרואיד.
שוב, מלבד העדכונים – יש כאן הבדלי תפיסות בין Google, ובין Apple וMicrosoft. 2 האחרונות מייצרות מכשירים שתמיד יוכלו לתמוך בגירסה הבאה.
מי שמפסיד מהמצב האחרון הן Google אבל בעיקר Samsung. וכמובן הלקוחות שיצטרכו לחשוב פעמיים ולשאול שאלות..

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

א. סמסונג הודיעה כבר שתבחן את יכולת הסמסונג S לתמוך בגרסה 4.

ב. אין קשר בין ההחלטה (שאולי תשתנה) לבין מסקנותיך.
יכול להיות אולי שהחומרה חלשה מדי ואולי חששו מחווית משתמש לא טובה.

בעניין בגידה בלקוחות ,אפל הפכה את זה לאומנות....