יום שני, 13 בפברואר 2012

גוגל נכנסת לעסקי החומרה

Google בונה מעבדות לבחינה של חומרה, כך נדמה לפי המידע שזורם באינטרנט. הפעילות תתבצע, כנראה, תחת מיתוג בשם "Google/@home". השבוע נטען בכמה מקומות שGoogle בונה מערכת שתאפשר לה להזרים מוסיקה ברחבי הבית. הwall street journal טוען שכמערכת תתבסס כמובן על מערכת הפעלה אנדרואיד ותמותג תחת המיתוג של Google.
כנראה שGoogle לא רכשה את מוטורולה רק בשביל הפטנטים, אלא גם בשביל לבצע קפיצה בתחום ייצור החומרה. זה יכול להסביר את הפרסום בבלוג Gigaom

על כך שGoogle מבקשת מהFCC אישור לבצע ניסוי במכשיר מבוסס BLUETOOTH וWIFI, שמאפשר צריכת בידור כלשהי.
מזכיר לכם משהו? נכון, Apple עשתה את זה קודם, השילוב בין תוכנה לחומרה ומכשירים שמשתלבים היטב בסביבה הביתית. בשלב זה Google מבצעת ניסוי בכמה מאות בתים של עובדים, והפתרון כנראה משתמש בטלפונים הסלולאריים לStream תוך חיבור לקופסא כלשהי, אולי גם לטלויזיה.

יש הרבה ביקורת וטענות שהמהלך של Google הוא מעל ליכולותיה, מכיון שלא רק שמעולם לא ייצרה חומרה אלא שלא שיווקה מוצרים ללקוחות הסופיים, אין לה מרכזי שירות, אין לה חנויות, אין לה שרות לקוחות. אבל אני חושב שהצעד שעושים בGoogle הוא בלתי נמנע. הקרב על הסלון רק החל ומוטב מאוחר מלעולם לא. בעולם של היום, Google חייבת יכולת ייצור חומרה בעצמה – בטח שבתחום האלקטרוניקה הבידורית. גם אם תישאר תמיד מס' 2 לApple, עדיין יש שוק גדול של צרכנים שיש להם טלפוני אנדרואיד או שלא ירכשו Apple (מסיבות שלי לא ברורות..).
אנחנו רואים כרגע את השלב הבא – הזירה עוברת לבית, הסלולאר כפלטפורמה להפצת תכנים והטלויזיה ככלי קיבול שמקרין אותם. הAirplay ודומיו ישנו את הדרך שבה אנחנו צורכים תכנים, מוסיקה ובידור וGoogle צריכה Airplay משלה.
אז קרדיט גדול לApple על כך שזיהתה את הצורך באקו-סיסטם לפני Google, אבל נדמה שזו האחרונה מתקנאת קצת ביריבתה ועומדת להתאים את האסטרטגיה שלה.

יהיה מעניין.

תגובה 1:

לארי אמר/ה...

עוד פלופ מבית גוגל