יום שלישי, 20 במרץ 2012

משחקי הרעב: ככה משווקים היום שובר קופות לצעירים


לפי כל הנתונים, הסרט של Lionsgate – The hunger games, עומד לשבור כמה שיאים בקופות בתי הקולנוע. יכול להיות שאפילו יישברו שיאי סופ"ש הקנת הבכורה של דמדומים (70 מיליון דולר) והארי פוטר (90 מיליון); שיא כל הזמנים של חודש מרץ (2010 – אליס בארץ הפלאות) עלול להישבר גם הוא (116 מיליון דולר).
איך עושים זאת? במילה אחת – שיווק. תקציב השיווק היה יותר מ50% מתקציב ההפקה!
• עם תקציב שיווק של 45,000,000$, עמוד הFacebook של הסרט הוא אחד העמודים הכי אינטראקטיביים עם כ3 מיליון אוהדים
• פעילות מיקרו בלוגינג בנושא אופנה הקשורה לסרט -(באתר ייעודי) עזרה אף היא.
• תקציב ההפקה של הסרט הוא 80,000,000$ - 'צנוע' מאוד. אבל התקציב הממוקד הביא ל18 מיליון צפיות מקדימות בערוץ הYoutube של הסרט
• מכירות של מעל ל20,000,000 ספריםפ מודפסים יצרו קהל נאמן.
• אותו קהל צפה 8,000,000 פעמים בטריילר של הסרט בiTunes ב24 שעות הראשונות שהוא שוחרר.
• 800,000 אנשים הכינו סרטון אינטראקטיבי מבוסס על הדמות הראשית
• 80,000 פוסטרים הודפסו ו3000 שלטי חוצות נתלו בארה"ב.
• 100 חתיכות פאזל אינטראקטיביות נשתלו באתרים והגולשים אספו אותם על מנת להרכיב תמונה מלאה.
אבל בסופו של דבר, כנראה שזה גם יהיה סרט טוב – והקהל מרגיש את זה. יש סרטים שהושקע תקציב כפול או משולש אבל נחלו כישלון בקופה.

בלי פעילות ענפה בדיגיטל אין סיכוי לבנות מותג לצעירים כיום; תקציב זעום של 45,000,000$ יחזיר את עצמו בגדול – כאשר תוך שבוע אחד בלבד הסרט יכול להיות ריווחי!

תגובה 1:

דורה אמר/ה...

ואו נתונים מדהימים. קשה להאמין שבעולם בו לאנשים אין מה לאכול ואיפה לגור, משקיעים עשרות מיליוני דולרים בסרט שמטרתו העיקרית היא בידור. וזאת לאחר שבמילא הסרט יגיע מהר מאד לאחר מאתרי סרטים חדשים לצפייה ישירה. לא חבל?