יום שני, 2 באפריל 2012

איך אפשר להיכשל למרות שיש לך מוצר מנצח?


תשאלו את RIM, שמצבה בכי רע. יצרנית הבלאקברי מדווחת עם רבעון רע מבחינתה. פעם חשבתי שזה רעיון לא רע שMicrosoft ירכשו אותה, הרי בסה"כ הבלאקברי מתאים לקהל היעד העסקי.
יכול להיות שסמסונג (שזקוקה ליכולת ייצור מכשירים למקרה שגוגל תנטוש אותה עם האנדרואיד), HTC, LG (שאין לה דריסה מספקת בשוק הסמארטפונים), FACEBOOK (שמעוניינת להשיק מכשיר סלולארי, ובצדק – זו יכולה להיות הצלחה מדהימה) או אמזון שלא ממש עושה חייל עם הKindle Fire (למרות שחשבתי שהוא יהיה שוס - מודה, טעיתי). יכול להיות שגם מייקרוסופט, אבל זה קצת מאוחר מדי לאחר הרכישה של Nokia.
יש גם המון סיבות טובות שלא לרכוש את RIM: מכשירי הבלאקברי אינם מתקדמים בקצב הiOS או האנדרואיד. המון עדכוני התפספסו ויש תוכנות רבות ואפליקציות שלא קיימות עבור RIM.

הנקודה המעניינית בעיניי היא דווקא הסיפור של RIM: הקדימה את זמנה, ייצרה מכשירים מדהימים והייתה בעלת המכשיר הראשון - החכם עם המקלדת ואח"כ עם מסך טאצ'. אנשי עסקים היו נאמנים למכשיר (עדי היום), תיכוניסטים וסטודנטים חלמו עליו. אבל מערכת ההפעלה לא התפתחה מספיק, מגוון המכשירים לא גדל, לא נוצרה מערכת אקו-סיסטם מהר מספיק (חנות אפליקציות, מוסיקה, מערכת הפצה עצמאית) – והמכשיר שהיה מוביל הפך להיות מובל.
מעניין לא פחות הוא שלהבדיל מNokia שהייתה מובילה ב'עולם הישן' ובמכשירים של פעם, RIM ייצרה מכשירים עכשוויים עוד לפני כולם. וכאן טמון הכישלון הענק – החברה השכילה לזהות מוקדם מכולם אבל למרות זאת לא השכילה לבצע Execution כמו שצריך.
נכון להיום, RIM נמצאת במצב של R.I.P

אין תגובות: