יום שני, 9 באפריל 2012

וואו - איזה אקזיט מטורף לInstagram: מיליארד דולר!

אני חושב שהמהלך שעשתה Facebook אולי לא יהיה פופולארי כמו שבדרך מתקבלים מהלכים של קניית מתחרים עתידיים, אבל בשביל מיליארד דולר שווה לFacebook לחסל תחרות פוטנציאלית.
Instagram, שרק לפני פחות משנה כתבתי עליה בתור חברה מבטיחה:
"זו תהיה רשת חברתית רק לצורך שיתוף תמונות. האסטרטגיה של Less is More עובדת כאן: המיקוד בשיתוף תמונות יכול להביא את החברה להיות אחת הרשתות החברתיות הכי ריווחיות אי פעם. איך? מכירת API, הורדת אפליקצייה בתשלום (כיום זה חינם), פרסום או מודל Freemium.שימו על החברה הזו מעקב – יהיה מעניין."

ואכן, היה מעניין - לא יודע כמה עובדים בדיוק יש שם כרגע אבל אני מהמר שזה פחות מ20; והחברה צעירה מאוד-מאוד (אולי שנתיים על הנייר). Facebook ביצעו מהלך מצויין כשקנו במיליארד דולר שירות שלא ייעלם אלא תתבצע אינטגרציה מלאה אל הFacebook (כמובן), וזה גם מהלך חסימה למי שהיה מנסה לרכוש את Instagram עוד כמה חודשים. האיום הגדול על Facebook הייתה Instagram עם גידול מדהים:
1 מיליון משתמשים בינואר 2011
15 מיליון משתמשים בדצמבר 2011
30 מיליון משתמשים כיום.
ההנחה היא שאיפשהו סביב 2013 (כנראה באמצע השנה) יהיו יותר גולשים באינטרנט דרך הסלולארי מאשר דרך המחשבים האישיים; Instagram הייתה אפליקצייה מעולה לשימוש כמעט הכי נפוץ שעושים כיום עם טלפונים: מצלמים! אגב, עם Facebook בסלולאר לוקח 10 שלבים להעלות תמונה לאחר שמצלמים, עם Instagram זה לוקח רק 6 שלבים. זה מהותי בעולם הסלולאר.

נקודה נוספת אך לא פחות מעניינת היא העובדה שהאפליקצייה הייתה קיימת רק בiOS עד לפני כמה ימים. זו מכה של ממש לאנדרואיד.

Facebook, כחודש לפני ההנפקה, מראה לWallstreet שיהא מסוגלת לקבל החלטות על רכישות בשווי 7 ספרות. זה מרשים ויעזור בהנפקה שעומדת להתרחש.

מדהים, אין ספק.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יפה, זיהית בזמן את ההצלחה שלהם