יום חמישי, 1 בינואר 2009

האם Twitter הוא מדורת השבט החדשה (כמה מפתה לכתוב מדורת השבט 2.0)




סנוב, כבר נרשמת לטוויטר?
השרות הפך להיות מדורת השבט בה כולם מתעדכנים בזמן אמת במה שקורה.
כיום, בזמן מלחמת עזה, שני הצדדים משתמשים בשרות ע"מ לתקשר הודעות ולהעבירם לציבור.
בעידן הדיגיטלי, קל מאוד להישאר מעודכן ולדעת על מה כולם מדברים...או שמא זה על מה מעט מדברים?

טוויטר (כך נכתב באתר) הינו שרות שנותן לך לשמור על קשר עם אנשים ע"י החלפת תשובות קצרות לשאלה בסיסית – מה אתה עושה? (דגש על העכשיו – הערת מחבר, י.לבסקי)
כלומר, זה מעין SMS של האינטרנט (מוגבל בכמות תווים) להעברת מסרים מאוד-מאוד קצרים. כמובן שניתן לשתול RSS באתרים ולהציג תכני טוויטרים באתר שלך.

כפראפראזה על מדורת השבט, טוויטר הוא בעצם המון מדורות קטנות ואישיות, פסאדו-קהילה פרסונלית של מידע מיידי, קצר ולא שימושי. מתאים בול לעידן שלנו, לא?
זה כמו להיות מנוי על שרות הודעות של ילד בן ארבע שאומר מדי פעם – אני רעב, אני מצא, אני עושה קקה, כואבת לי הבן, אני רוצה הופ וכו'.
כמנוי טוויטר אתה גם לא יכול להגיב בצורה פומבית, אלא רק לצרוך את המסר הקצרצר. כמו וויכוח עם האישה – אתה מקשיב, ולא יכול לענות.
סקרנים? הנה כמה טוויטרים מסחריים שכמעט ולא מתוחזקים נכון כי הם משעממים ולא מנצלים את המדיה הקצרה. אף אחד מהם לא מספר סיפור בהמשכים, שניתן לספר במדיה הזאת.

Accenture - twitter.com/AccentureAdidas - twitter.com/AdidasCNN - twitter.com/cnnCoca Cola - twitter.com/cocacolaEvian - twitter.com/Evian

אז טוויטר זו מדורת שבט קטנטנה, של דברים שקוראים עכשיו והיא מתאימה בול לצרכן המודרני, בן דודו של הצרכן המגיב ולא מחוייב – הצרכן המתעדכן ולא מחוייב. הוא מקבל מידע (אבל בקטנה) ואפילו לא צריך ללחוץ על לינקים מיותרים בשביל לקרוא את המסר.
מצד שני, הוא מקבל את כל המסרים בלי יכולת סינון בכלל. כמו וויכוח עם האישה, כבר אמרתי?

יריב לבסקי

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

טוויט.טוויט.
טוויט.טוויט.

אנונימי אמר/ה...

מעניין מה הלל נוסק היה אומר