יום שישי, 11 בדצמבר 2009

הנכדים שלנו לא יכירו את המילה 'טלויזיה'


הבן שלי, בן חמש, לא מכיר את המילים פטיפון, וידאו או אסימון, ואני בטוח שהבן שלו לא יכיר את המילה 'טלויזיה'.


ניק בילטון כותב בNYT על הסלון הדיגיטלי שלו על איך שהוא זנח את כל הצעצועים וחיבר את הMAC שלו ישירות לאינטרנט. ובכן, אוטוטו הולך להיות הרבה יותר קל לעשות את זה. Boxee, חברה ישראלית, שפיתחה תוכנה מבוססת על קוד פתוח של XBOX) שינתה את כיוון החשיבה שלה ומתחילה בצעדי מהפיכה (לדעתי). החברה מזהה את זה שהאינטרנט הפך להיות ספק התכנים הגדול בעולם - אם בHulu (מיזם הWEBTV הגדול בעולם) היו כעט מיליארד צפיות באוקטובר בארה"ב, הרי שבYOUTUBE היו מעל ל10 מיליארד צפיות בקטעי וידאו!! רק בחודש אוקטובר.


אוקיי, אז יש תכנים באינטרנט..אבל עדיין לא נוח לחבר מחשב HTPC לסלון, וכנראה שהמדיה סנטר של Microsoft היא טכנולוגיה שהבשילה טרום זמנה. Apple TV היא כבר פתרון קל יותר ללקוח שרוצה לצפות באינטרנט אבל עדיין יקר (יחסית) ולא נגיש לכולם.

BOXEE שהחלה כיצרן תוכנה בלבד, הבינה שאם היא רוצה לשבור את מחסום הChasm, הקפיצה מהEarly Market אל הMass Market, היא חייבת לתת פתרון פשוט יותר מהורדת תוכנה על HTPC או XBOX.

החברה השבוע בישרה שהיא משיקה מוצר בשם Boxee Box יחד עם DLINK (יצרנית הנתבים). יש כאן שת"פ שאמור להוליד מוצר זול, HARDWARE שמזכיר את הApple TV רק שאינו סוגר לתכנים רק של Apple כמפיץ (כמו בApple TV) אלא פותח לOpen Garden של האינטרנט. ואלו חדשות של ממש.


מנסיון, החברות הישראליות מדלות מוקדם מה שהענקיות מגלות בסוף אבל היתרון של החברות הגדולות הוא ביכולת ההשקה שלהם וחינוך השוק. אני לא יודע אם הפתרון של Boxee יהיה קיים עוד כמה שנים, אבל הוא כנראה מבשר על עוד שלב באבולוציה של הסטרימר - HTPC - ועכשיו OTT. פתרונות הOver The Top מנגישים את התוכן שכבר קיים באינטרנט עם פתרונות חומרה מתאימים. ככל שהפתרון דורש פחות מאמץ מאיתני - יש סיכוי שהוא יצליח יותר. BOXEE BOX מפשט מאוד את החיים. אתה יושב בסלון, גולש לאתר כמו Clicker ורואה את כל האפשרויות של קטעי הוידאו שיש כרגע באינטרנט, סדרות, סרטים, חדשות וכו'.

עכשיו נותר לחכות לCES בלאס ווגאס עוד חודש ולראות את הקופסא במציאות.


בלי קשר, לדעתי זה מגדיל את הסיכויים שBOXEE תירכש ע"י ענק אמריקאי, להערכתי Cisco הכי קרובה לזה. חזון הוידאו של המנכ"ל שלה יכול להיות בסלון הבית שלנו עם פתרון כמו של BOXEE, וCisco שמוכרת פתרונות לחברות שירותים כמו ספקי אינטרנט - מחזיקה באינטרס רב שיהיו יותר ויותר צפיות וידאו בעולם, זה רק יגביר את הצורך במוצרים שלה.


אם זו תהיה Cisco או אחרת, אין לי ספק שעוד כמה שנים לא נצטרך ממיר והמילה 'טלויזיה' לא תהיה שגורה בפי נכדינו. אנחנו נחבר על גבי האינטרנט קופסא כלשהי, ונראה הכל דרך הרשת. בשנה האחרונה, עם YOUTUBE, HULU, BOXEE ושאר המהפיכה - כנראה שהתקרבנו עוד יותר ליום שזה יקרה...



תגובה 1:

דנידין אמר/ה...

מדהים.
מרתק.
מסכים עם כל מילה.