יום שישי, 4 בדצמבר 2009

עולם הPayment ממשיך ומתחמם..


אני לא יודע האם זו הקריסה של כמה בנקים במשבר האחרון שנתנה 'תיאבון' ליזמים, אבל אנחנו שומעים יותר ויותר על מיזמים חדשים בתחום הPayments.

אם הזכרתי כאן בעבר את רצונה של Facebook להיכנס לעולם הזה, וגם את רצונה של Apple - שלא לדבר על Pay-Pal (שפתחה כאן סניף ישראלי ממש לאחרונה), הפעם תורו של Jack Dorsey, שהוא היוצר האמיתי של Twitter (ולא ביז סטון שהגיע לארץ) - להשיק מיזם רלוונטי.

מדובר על חברת Square (כנסו לאתר) שמציעה חיבור לSmartphone דרכו ניתן להעביר כרטיס אשראי ולבצע פעולת סליקה. זה מעין מסופון נייד, ממש קטן שמתחבר לטלפון ומאפשר חיוב כרטיס אשראי. הקבלה תישלח אליך מייד למייל (לבעל העסק). זו לא מהפיכה מאוד גדולה, אבל גם אבולוציה מסדר גודל בינוני יכולה לעתים לשנות את השוק. המסופון הנייד הזה יתחבר בתחילה לiPhone (איך לא?) ולאחר מכן לטלפונים רבים ונוספים. יש כמובן סרטון הדגמה בYoutube.


אז האם נתחיל לראות מוכרי נקניקיות בניו-יורק מחייבים אותנו במסופון שכזה? יכול להיות. ההבדל בינו ובין מסופון רגיל הוא אינו גדול. מה שכן, אני מעריך שSquare תעבור לעולם הP2P - שם יש לה ערך של ממש. תשלום מאדם לאדם באמצעות מסופון יכול להיות פתרון מעולה.


ההסטוריה מראה שיזם שהצליח פעם אחת, לא בהכרח מצליח גם בפעם השנייה. עדיין, הגיוס לחברת Square יצר באז אדיר וכל קרנות הסיכון רצו להשתתף בו. עד כמה שזה לא פופולארי, אני לא כ"כ מבין את המיזם הזה ואת העובדה שמדברים עליו כ"כ הרבה עכשיו בארה"ב. לא נראה לי שיש כאן פריצה של ממש, או משהו שישנה התנהגות.

אבל אולי אני אטעה.


כך או כך, תחום הPayment ממשיך להיות חם. אני מאמין שככל שהמסחר יהיה יותר גלובאלי ואינטרנטי, נשמע על יותר פתרונות כאלה..

תגובה 1:

יועץ אמר/ה...

פיי פאל פתחו סניף בארץ, בלי קשר לטרנדים שאתה מדבר עליהם..