יום שישי, 4 בדצמבר 2009

Google צועדת עוד צעד בדרכה להיות לחברת תקשורת

הזכרתי כאן לא פעם מה שאני חושב Google מנסה לעשות - וזה להיות חברת שרותי תקשורת מסוג חדש.
ולראייה: שרותי Google Voice, מכרז התדרים הסלולאריים אליו ניגשה, רכישת Gizmo5, השקת הChrome OS שמבוססת על אינטרנט כמערכת הפעלה ולא על המחשב, עצם תמיכת הChrome OS בשבבים X86 של ARM והעובדה שMicrosoft כבר איננה תומכת בשבבים אלה בWindows7 מחשידה אף היא (Google יכולה ליצור לעצמה יתרון תחרותי במערכות הפעלה בשוק הנטבוקים). המנייה מתנהגת בהתאם - אם באוגוסט כתבתי מאמר שכותרתו היא 'זוהי המלצה על מנייה!' ומחיר המנייה היה בשעת כתיבת המאמר במחיר 443$, היום המנייה במחיר 585$. וזה לא ממש לא הסוף לדעתי.

ועכשיו, מהלך חדש מבית היוצר של חברת האינטרנט שרוצה להיות חברת תקשורת: Google Public DNS.
לכל אתר אינטרנט יש כתובת IP שמומרת לכתובת אינטרנט שמורכבת ממלים, ואת ההמרה הזו עושה ספק האינטרנט. בני האדם יכולים לזכור בקלות כתובת (walla.co.il) אבל אין סיכוי שנזכור בע"פ כתובת DNS כמו 74.125.45.100.
ולכן הISP (ספק האינטרנט) מבצע המרת המספרים - לכתובת בפעולה שנקראת DNS ומשמעותה Domian Name System.
Google מציעה שרות Public DNS שמטרתו לקצר את ההמרה אצל הISP ולבצע אותה אצל Google. הרעיון הוא שכל מי שפותח את השרות זהז מעביר את המידע בכל גלישה לGoogle - ושם נצבר כל הידע הזה, מעין 'שרות רשתי' - ובפעם הבאה שמישהו אחר ייכנס לURL שאני מקיש - הוא ייכנס מהר יותר דרך Google כי הידע כבר קיים שם.

פילנטרופי? לא בדיוק. הדבר הזה משמעותו הררי DATA שנצברים אצל Google ומאפשרים לה לדעת לאן כל אחד מאיתנו גולש. מכאן הדרך קצרה להתאמת פרסומות ויצירת Behavioral Clusters לפי האתרים אליהם אנחנו גולשים. אגב Google מתחייבת (בינתיים) שלא לעשות זאת.
כמו כן, Google נכנסת 'בקטנה' לעולם הService Providers ונותנת שרות שISP נותנים כיום.

בלי קשר לכל זה, השיקה Google את גירסת הBeta של הChrome למחשבי Mac. עוד שלב במלחמות השיווק בין Apple וGoogle..

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מרתק