יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

מתי גוגל תשיק את הגירסא הבאה של האנדרואיד?

יש שמועות חמות מאוד על זה שGoogle עומדת להשיק את הגירסא הבאה של מערכת ההפעלה שלה, האנדרואיד. שם הקוד כרגע הוא "ג'ינג'רברד" – Gingerbread.
זו גירסא מתקדמת יותר של האנדרואיד שכנראה תציג שיפורים בתחום הUI, יכול הGaming, התאמה גבוהה יותר לTablets (כמו הגלאקסי של סמסונג) ואחד הפיצ'רים החזקים יותר – הזרמה (Stream) של מוסיקה ישירות לטלפון. Google עובדת מזמן על פתרון (Cloud) לתחום המוזיקה ומנסה לגשר על הפערים העצומים מול Apple וiTunes.
זה חלק מהקרב המתמשך בין Google וApple: קרב על מכשירי סלולאר, מערכות הפעלה לסלולאר, פתרונות של מוסיקה. ואולי, אם Google תחבר בין הג'ינג'רבירד לGoogle T.V. היא תצליח סופסוף לייצר מערכת סגורה יותר של כמה שרותים יחדיו.
אבל Apple נמצאת כמה צעדים לפניה ובנתה את המערכת הסגורה המושלמת, שבה כל חלק מדבר עם חלק אחר. מעין סופר אקוסיסטם שקשה לי להאמין שGoogle תצליח או אפילו תנסה לחקות.

האנדרואיד נוחל הצלחה גדולה כמערכת הפעלה כבר היום; מה שלא בטוח מתורגם בשורת הרווח של Google להבדיל מApple שמוכרת את הברזלים, השרות, דמי המנוי, חיוב לפי שיר או סרט ואה, נראה לי שהבנתם.
Google צומחת בנתח שוק של מערכות הפעלה אבל לא מצליחה לתרגם את זה לכסף; Apple ממנפת את מערכת ההפעלה שלה למכירות טלפונים שהופכות למכירות תוכן במודל סגור.

אותי מסקרן לראות את פתרון הStream של Google ומה המודל מאחוריו: האם Google יישמה את מה שלמדה מApple ותנסה להציג מודל עסקי מגובש יותר בתחום המוסיקה.

אין תגובות: