יום חמישי, 21 באוקטובר 2010

אפל מאכזבת ומפתיעה לטובה עם נתוני מכירות האייפד



איך יכול להיות שApple גם מאכזבת אבל גם מפתיעה לטובה?
הנתון שהחברה פירסמה אודות כמות המכירות של הiPad 'אפילו איכזב את סטיב ג'ובס' כך נאמר בכמה מקומות. Apple מכרה 4.2 מיליון מכשירי iPad ברבעון השלישי של השנה (והשני מרגע השקת הiPad) – זה קצת פחות ממה שחשבו האנליסטים שהעריכו שיימכרו 4.8 מיליון מכשירים.
נו, שויין.
ביום פירסום הנתונים הרבעוניים ירדה המנייה בכמה אחוזים (ומאז עלתה קצת מחדש), מאות כתבות נכתבו על הקסם שפג וזה שהiPad לא מוכיח את עצמו. באותו דו"ח רבעוני גם נרשם שרווחי Apple זינקו ב70% והמכירות עלו בכ67%. כמו כן נמכרו ברבעון ה3 המדובר 14 מיליון מכשירי iPhone! הרבה מעל לתחזית ולרבעון הקודם, מכירות הMAC צמחו בצורה יפה גם הם. נתון מדהים נוסף הוא שנתח הMAC מכלל המחשבים הארגוניים (ב Enterprises) צמח במהלך שנתיים מ3.3% ל5.2%, כלומר מעל ל50% צמיחה; 25% מכלל המחשבים שנרכשים בארגונים גדולים כיום הם MAC.
מה? איך יכול להיות? זה הנתון הכי מדהים בעיניי שApple פירסמה עד כה, כי בד"כ החברה חזקה מאוד בהמצאת שווקים חדשים ו'אוקיינוסים כחולים'. אבל נתון שכזה על כמויות המכירות של MAC בארגונים גדולים הוא בגדר 'פצצת זמן' לMicrosoft שנחשבת 'מלכת הEnterprises' ויש לה המון מה להפסיד אם Apple תמשיך במגמה זו..

איך יכול להיות שApple גם מאכזבת אבל גם מפתיעה לטובה?
אם המנייה צונחת אחרי פרסום דו"ח שכזה, עם מנועי צמיחה מרשימים שממשיכים להצמיח את החברה קדימה – סימן שהתרגלנו לצפות לקבל 100% חדשות טובות. הנתונים על הiPad הפתיעו גם אותי (ציפיתי שיימכרו הרבה יותר מכשירים) אבל עדיין – קצת פרופורציה. המנייה צנחה כמעט 7% במסחר המאוחר אבל חזרה קצת לעלות – מעל ל300$. מדהים. אני זוכר עוד כשהיא הייתה פחות מ100$..

האכזבה ממכירות הiPad הזכירו לי שApple חברה אמיתית עם אתגרים - זה רק מחזק את ההישגים שהגיעה עד כה. מעל ל50 מיליון מכירות של MAC זה נתון מדהים בכל קנה מידה, ובכל פעם שApple תמכור קצת פחות ממה שאיזה אנליסט חזה אנחנו צריכים לזכור את הזינוק שעשתה החברה הזו בשנים האחרונות.

אין תגובות: