יריב לבסקי משרבט רעיונות ומחשבות בנושאי שיווק דיגיטלי, טכנולוגיה ושיווק
יום רביעי, 27 באוקטובר 2010
לפני חודש וחצי שאלתי האם הולו בבעייה..
והתשובה היא – כנראה שכן...
בסוף אוגוסט שאלתי האם HULU בבעייה?
כתבתי: "השוואה מסודרת שנערכה בין אפשרות ה'חינם' לאפשרות ה'פרימיום' מלמדת אותנו על מה אפשר לקבל 'יותר' בעבור הסכום הזה, ולהערכתי ה'יותר' הזה לא בטוח שיספיק..".
אז כנראה שצדקתי.
אבל במה טעיתי? באפשרויות של HULU לפתור את הבעייה הזו: הפתרונות שאני הצעתי היום להגדיל את כמות התוכן בHulu plus או להקטין משמעותית את כמות התוכן בHulu, המודל החינמי.
מסתבר שבHULU חשבו על פתרון שלישי – אם השרות Hulu Plus לא מציע מספיק תוכן, הפתרון שבו הם בחרו היה - להוריד את המחיר... שמועות מדברות על כך שמחיר השרות יירד מ9.9$ ל5$ בלבד...וכך לדעתי בחרו בHULU בפתרון הגרוע ביותר – ועליהם לגייס פי 2 כמות מנויים על מנת להגיע לאותם צפי הכנסות שציפו מתשלום דמי מנוי (כי מחיר השרות ירד פי 2 ולכן כמות המנויים צריכה לגדול פי 2). אבל אם השרות אינו טוב מספיק בשביל שישלמו עבורו 9.9$, לא בטוח שגם ישלמו עבורו 5$.
זו טעות של בניית שווי ותפיסת מחיר; להערכתי הטעות הזו יכולה לעלות לHULU במחיר מאוד יקר – ירידת השווי לפני ההנפקה.
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
תגובה 1:
מסכים איתך לחלוטין. צריך לבחור באחת משתי הקיצונים. מבחינת תפישת הצרכן אין הבדל בין 5$ ל-10$ אלא רק בין "זה שירות חינמי" ל-"זה שירות בתשלום"
הוסף רשומת תגובה