יום רביעי, 27 באוקטובר 2010

המרוויחה הגדולה (בינתיים) – נטפליקס!

זוכרים את הביטוי 'שניים רבים, השלישי לוקח..'? זה הביטוי שמתאר כרגע את מה שקורה בקרב הטלויזיה, בין Google וApple.
Google T.V. , המיזם השאפתני של Google עדיין לא הושק רשמית – אבל ביקורות רבות החלו להישמע על המודל העסקי, חוסר הפשטות וכמות התוכן שמוגש ללקוח. על כל אלה אפרט בהזדמנות אחרת.
Apple T.V., מיזם הטלויזיה של Apple שאני מעריך שיזכה להצלחה מסויימת, כלומר לא הצלחה מסחררת, הושק בחנויות ונמכר במחיר של 99$.
הפתרון של Apple T.V. מבוסס גם על צפייה דרך Netflix במודל השכרה (כלומר לא הורדה) של סרטים במחיר חודשי קבוע (9$); גם הפתרון של Google T.V. מאפשר צפייה דרך Netflix.
Netflix, שמאפשרת צפיה בסטרימינג, משלמת כסף רב ומראש לאולפנים הגדולים בהוליווד, בעבור תכנים שהיא רוכשת מהם. Google איננה משלמת מראש אלא רק בדיעבד, כפונקציה של ההכנסות מהפרסום (הרי היא לא גובה כסף בעבור צפייה בתכנים).

נדמה שNetflix היא הזוכה הגדולה בינתיים; יש אנשים שמכנים את AppleT.V. כסטרימר של הNetflix שלהם. גם אם כן, זו עדיין עסקה לא רעה בעבור Apple ועסקה מעולה עבור Netflix.
Netflix יודעת לנצל את השינויים הטכנולוגיים: מחברה שניהלה מלאי של סרטי DVD והייתה שולחת אותם בדואר ללקוחותיה – היא פיתחה מנוע סטרימינג מצויין שנתמך בכל מכשירי הקצה החשובים שקיימים כיום. ממש לא מפתיע אותי שמספר המנויים על שרותי הסטרימינג שלה הוכפל בשנה האחרונה.
Netflix היא אחת הדוגמאות הטובות לשינוי מודל עסקי מהעולם הישן – לעולם החדש; יש סיכוי מעולה שככל שGoogle TV ו-Apple TV ימכרו יותר – יותר צופים ישתמשו בNetflix..

תגובה 1:

משקיע שלא שוקע אמר/ה...

המנייה תמשיך להמריא!
אחלה כתבה