יום שישי, 5 בנובמבר 2010

הבעייה הישראלית של אפל



הטכנולוגיה שמאחורי ה Kintec של Microsoft היא מהפכנית.
הKintec הוא אביזר שמתחבר לXBOX של Microsoft (קונסולת המשחקים) ומאפשר לשחק ללא שלט / ג'ויסטיק. הטכנולוגיה מזהה את תנועות הגוף ויודעת מה הבנאדם שמשחק – מנסה לעשות.
הפתרון מתאפשר גם בזכות טכנולוגייה ישראלית של Primesense, שמזהה תנועות והופכת אותן לפקודות משחק.
לפני כמעט שנתיים, בתחילת 2009 רכשה מיקרוסופט את הקניין הרוחני של 3DV הישראלית, שפיתחה מצלמה לזיהוי תנועה במרחב הפיזי והפיכתה לפקודה במרחב הווירטואלי.
רמת שיתוף הפעולה בין 2 הטכנולוגיות של החברות הישראליות וMicrosoft לא ברורה במלואה, אבל סביר להניח שלא ניתן היה להשיק את הKintec ללא הטכנולוגיות האלה. חייבים גם לציין שהKintec אינו רק מבוסס על הטכנולוגיות האלה אלא זוהי יחידה מורכבת הכוללת גם מיקרופונים, מנועים, תוכנה מתקדמת והרבה קניין רוחני של חברות נוספות עימן עובדת מיקרוסופט בתחום התוכנה.

חג המולד הוא רגע השיא של מכירות האלקטרוניקה הבידורית; זה אמור להיות החודש הכי חזק של מכירות iPad במהלך השנה. עם השקת הטכנולוגיה של Kintec אני לא בטוח כמה ילדים יעדיפו IPad על Kintec. יש סיכוי גבוה מאוד שהמכירות של קונסולת הXBOX עם הKintec תהיה הלהיט של חג המולד, ולא הiPad: Microsoft העלתה את תחזית המכירות מ3 מיליון ל5 מיליון יחידות ברבעון האחרון של השנה.

בעיניי יהיה מעניין לראות בהמשך הדרך כיצד Apple נערכת להתמודדות עם מצב שבו חברה אחרת מצליחה להשיק טכנולוגיה פורצת דרך (Disruptive). השימוש בXBOX של Microsoft יכול גם להיות בעל ערך רב בקרב העתידי על עתיד הטלויזיה, אבל אפרט על כך בהזדמנות אחרת.