יום שישי, 5 בנובמבר 2010

האם מייקרוסופט היא הפיניקס של חברות הטכנולוגיה?


האגדה היוונית אודות הפניקס המופלא מספרת שישנו עוף אחד יחיד ומיוחד, גדול וצבעוני שחי במדבר הלוהט. הפיניקס חי 1000 שנה וכשהוא מרגיש עייף זקן וחלש הוא משליך את עצמו אל האש ונשרף ומתוך האפר הוא צומח ועולה מחדש רענן וצעיר.
נוטים לראות בפניקס סמל של תקווה וליכולת להחזיק מעמד.

תראו מה קורה לאחרונה עם Microsoft:
1. פתרון הKinect לXBOX הוא פריצת דרך טכנולוגית, גם אם לא בהכרח בשל מספיק לשיווק המוני (מישהו כינה אותו 'חצי אפוי'). זהו נסיו משמעותי של Microsoft ליצור חוויית משחק שונה ולבדל את הקונסולה שלה מהאחרות. בפעם האחרונה שיצרן קונסולה עשה זאת הייתה זאת Wii שיצרה פער אדיר משאר המתחרות.

2. החיבור של Bing ושל Facebook מציג תוצאות חיפוש מהרשת החברתית במנוע של Microsoft.
3. Windows 7 מקבלת ביקורות מצויינות ויש סיכוי גדול שהמכירות בקרב משתמשים וארגונים גדולים יגיעו למספרים שלא ראינו כבר כמה שנים
4. מערכת ההפעלה הסלולארית Windows Phone 7 כנראה מצליחה להכניס את Microsoft לשוק הסלולאר (סופסוף) לאחר כמה נסיונות.

צריך לציין גם שBing מצליח 'לנגוס' קצת בנתח שוק של Google. אבל זו יותר אסטרטגיית Mee-too ופחות חידושים טכנולוגיים ופריצות דרך משמעותיות. אם הרבעון האחרון יהיה חזק במכירות Kinect כמו שMicrosoft מתכננת, יש סיכוי מצב שהרוח בקרב המשקיעים שם ישתפר לאחר סוג של דריכה במקום (פול גז בניוטרל) ושורה של כשלונות (ויסטה, חוסר מערכת הפעלה משמעותית בסלולאר, ירידה בנתח שוק האקספלורר, חוסר מענה לGoogle apps, פרוייקט הטאבלט שנגנז).

אין תגובות: