יום שלישי, 23 בנובמבר 2010

שרותי הטלויזיה הדיגיטליים: קרב מחירים



עם, או בלי קשר להודעה של Hulu על כך שמתכננת לבצע הורדת מחיר של המנוי החודשי ל8$, הודיעה חברת Netflix שהמחיר של שרות הסטרימינג שלה הוא 8$.
השרות החדש זהה לשרות של ה8.99$ אך שונה בדבר אחד: אין אפשרות למשלוח פיזי של סרטים. כלומר, צפה 'ככל יכולתך' בסדרות וסרטים (בעיקר סרטים) תמורת המחיר הלא גבוה של 8$.

נאם שוק פתרונות הצפייה הדיגיטליים (אמזון, נטפליקס, הולו ובלוקבסטר וכו') – כבר רווי והגיע למצב שצריך לצאת במלחמת מחירים ע"מ להגיע לצמיחה בנתחי שוק? התשובה היא לא.
אבל הגידול הוא כ"כ מיידי ונאמנות הלקוחות יחסית גבוהה, כך שהחברות חושבות (וכנראה בצדק) שחשוב לקחת את נתחי השוק כרגע. הבעייה אליה נכנסו בHulu בעצם מאלצת את Netflix להתמודד בזירת המחיר ולהשוות את המחירים – אבל מייצרת יתרון עצום לNetflix: יש ל כבר 15,000,000 מנויי דיגיטל. כמה יש לHulu? לא ממש ברור..אבל לא בטוח שאפילו כמה עשרות אלפים.


כל שגיאה שעושה אחת המתחרות, Netflix מצליחה למנף לטובתה. ואמנם היא הודיעה לפני כמה שעות שלא תתמוך בAirplay של Apple (לא מפתיע – אחרת יהיו לה בעיות עם האולפנים); אבל יש לזכור ששרות הסטרימינג של Netflix אפשרי דרך Apple T.V..

כל הקלפים נמצאים בידו של מכנ"ל Netflix – החל מהפיזי (משלוחי סרטים), דרך IPTV (עם Apple T.V.) וכמובן הסלולאר (האפליקצייה שלו). ככל שעובר הזמן נדמה שהמודל שהם מציעים הוא האידיאלי ללקוח – לא משנה מאיזה מכשיר קצה – תוכל לצפות בתכנים שלנו בעבור 8$.. סכום זעום ששווה לסכום של השכרת 2-3 סרטים; המחיר האידיאלי מושך לקוחות רבים בינתיים...

אין תגובות: