יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

מהפך?


משהו טוב קורה לMicrosoft – בזכות השקת מערכת ההפעלה החדשה לסלולאר, Windows phone 7 נראה שMicrosoft חוזרת למשחק והופכת שוב רלוונטית.
הביקורות על מערכת ההפעלה הן מצויינות, וMicrosoft הופכת (לראשונה) להיות שחקן רלוונטי גם בסלולאר. סקר בקרב מפתחי אפליקציות מגלה שכמות הפיתוחים המתוכננים ב2011 לWindows phone 7 זהה לזו של iPhone ואנדרואיד. להערכתי הנתון הזה רלוונטי מסיבה אחת – זה מדד שמראה מה חושבים מפתחי האפליקציות על מערכות ההפעלה – הם לא יפתחו אפליקציות למערכת שהם חושבים שתיכשל בשוק. ולכן, העובדה שהכמות שמתוכננת זהה בין 3 הפלטפורמות אומרת שהמומחים (מפתחי האפליקציות) מאוד מחזיקים ממערכת ההפעלה החדשה של Microsoft.
אלו חדשות מעולות לMicrosoft.

אגב, אם נוסיף לנתונים הללו את מה שאנחנו כבר יודעים מזמן - שיותר מכשירים מבוססי אנדרואיד נמכרים מאשר מכשירי iPhone - יש כאן תחילה של שינוי מגמה. הנתונים האלה אומרים שApple תמשיך לשלוט בשוק הסלולאר עוד שנה, אולי שנה וחצי אבל אז היא כבר לא תהיה שחקן דומיננטי כמו היום. כאשר כמות המכשירים בשוק של iPhone תהיה זהה לזו שמבוססים אנדרואיד ואולי אפילו Windows. זה נושא שיעמוד בפני עצמו - אבל Apple לא תהיה אותה חברה אם היא לא תהיה מס' 1 בנתח שוק הסמארטפון.

אין תגובות: