יום שני, 7 בפברואר 2011

האם מנכ"ל הולו בדרך הבייתה?

בנאום שנתן Jason Kilar על עתיד הטלויזיה, הוא השמיע הערות בנוגע לכך שיש יותר מדי פרסומות בטלויזיה. הערות כאלה מרגיזות מאוד את הבוסים שלו, האולפנים – שחיים מצויין מכל חברות הכבלים והברודקאסט שמשדרים פרסומות. הערה אחרת שלו הייתה על כך שהמודעות פרסום בHulu אפקטיביות כפליים מפרסום בטלויזיה.
מה גרם לו לעשות את זה? לדעתי הידיעה שהוא בדרך הבייתה.

תקציר הפרקים הקודמים: Hulu נמצא כמה חודשים בבעייה, ולאחרונה נודע כי הוא איים להתפטר לאחרונה בעקבות אי הסכמה עקרונית על הדירקטריון על המחיר החודשי של שרות הHulu Plus (כתבתי על זה כאן לפני כמה ימים).

ועכשיו, לאחר שהוא מספר שהוא חושב שבתעשיית הטלויזיה יש יותר מדי ספוטים של פרסום, המסקנה הבלתי נמנעת (שלי): הוא הולך הבייתה. אתה לא יורק לבאר שממנה אתה שותה מים אלא אם יש לך סיבה ממש טובה לעשות זאת (או שאתה אידיוט – אבל זה לא המקרה כאן): המודל של הפרסומות הוא מה שמחזיק את הלקוחות של הבוסים שלך בחיים, ומה שבעצם איפשר את הקמת החברה שלך ואת כל השמנא וסלתא של הוליווד במשך עשרות שנים.

בתעשייה כבר נשמעים קולות רבים שטוענים שהוא לוקח כאן סיכון גדול, שאם יצליח – ישנה את המומנטום של החברה לכיוון חיובי בחזרה ויצליח לייצר עצמאות מול בעלי המניות, האולפנים הגדולים.

אבל אף אחד לא חושב שבאמריקה התאגידית אתה יכול לקום סתם כך ולהתעמת עם מי שמשלם לך את המשכורת.גם Jason Kilar לא חושב כך. הוא פשוט מחפש לצאת בצורה מרשימה.

תקראו גם את הפוסט הזה שלו, ותבינו שלא מדובר על פליטת פה אלא ניהול של משבר שלבסוף יכול להוביל היציאה מהחברה (לדעתי)

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

למה שהוא יעזוב את העבודה מיוזמתו?
הוא בטח מקבל 'בוחטות', כנראה ההערות הן בשביל להזכיר למנהלים שלו את קיומו העצמאי..