יום רביעי, 2 בפברואר 2011

לנטפליקס יש כבר מעל ל20 מיליון מנויים דיגיטליים!

Netflix מפרסמת דו"חות מעולים המראים גידול של מעל ל7.5 מליון מנויים בשנת 2010.
המנייה פשוט מתפוצצת ומזנקת 15% (מתי בפעם הארחונה ראיתם זינוק כזה ביום אחד במנייה של חברה טכנולוגית בוגרת?)

אבל ההצלחה של Netflix איננה מובן מאליו – מלבד מודל תימחור נוח ופשוט (8$ וצפה בסרטים ככל יכולתך) היא עדיין לא נתקלת בשום תחרות רצינית. בימים אלה לדוגמא, Disney בוחנת השקת שרות וידאו חודשי.
אבל רגע, Disney הרי שולטת בABC, שמחזיקה במניות של Hulu. אז האם Disney תתחרה בחברת בת שלה? שאלה מצויינת. כרגע Disney רק 'בוחנת את השרות' ולא משיקה אותו וסבירות גבוהה שאכן זה לא יקרה. אבל זה רק מראה את חלק מהסבך שנמצא Hulu לאחרונה.
נקודה נוספת בעייתית בקשר לHulu הוא המודל העסקי שלו: החל כאתר חינם והשיק שרותי פרימיום יקרים, וזה מצב בעייתי: מה שמתחיל בחינם קשה מאוד לגבות עליו כסף. עכשיו מסתבר שבזמן ששאלתי האם Hulu בבעייה (סוף אוגוסט) ופרטתי כמה פעמים על בעיית התמחיר – באותו זמן המנכ"ל ג'ייסון קילר איים להתפטר אם לא יאשרו לו להוריד את המחיר ל4.99$. לבסוף מועצת המנהלים שלו אישרה לו 7.99$.

מערכת יחסים שכזו, אתר אינטרנט שמשדר שידורי תוכן איכותיים והוא חברת בת של אולפני טלויזיה שמוכרים אותו תוכן בהרבה כסף לחברות שהאתר מתחרה (כבלים בארה"ב) – אינו טריוויאלי.
אותה מערכת יחסים לא פשוטה של Hulu – עם בעלי המניות, וההתלבטות העסקית כולל מהלך לא נכון (בעיניי) של להתחיל מחינם, ואז לנסות לגבות כסף על יותר – הולידה הזדמנות גדולה מאוד בעבור החלופה: Netflix.
אפשר לאמר שNetflix כרגע נמצאת בנקודה שבה היא החברה היחידה הרלוונטית לכמות של 20,000,000 מנויים שמשלמים על שרותי הסטרימינג שלה מאפשרים לה לרכוש תוכן בווליום גבוה מאוד ובמחירים נמוכים (ובלי התחייבויות מינימום: Minimum Guarantee).
כפי שנראה כרגע, אין אף חברה שתוכל לאיים את ההגמוניה של Netflix.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

חזק, הצליחו לעשות שינוי אמיתי מהשכרת סרטים - למודל דיגיטלי