יום שלישי, 22 במרץ 2011

נטפליקס מעלה הילוך (אבל יכולה להידרדר בעלייה..)

"אתה מתחיל הכי מהר שלך, ולאט לאט אתה מגביר" (קרמבו, מבצע סבתא, 1999).
Netflix, שכבר יש לה מעל ל20 מיליון מנויים דיגיטליים, מעלה הילוך בכל מה שקשור לקרבות חזיתיים אל מול התעשייה 'המסורתית': לאחרונה החלה לחתום על חוזים לרכש תוכן בלעדי, שלא ישודר בכבלים בארה"ב.
אבל האם תוכן שכזה, טוב ככל שיהיה, יצליח להביא לNetflix עוד מנויים?
התשובה היא – לא.
בארה"ב יש כ127 מיליון מנויי כבלים, 20 מיליון מנויים לNetflix. הסיבה שיש כ"כ הרבה הצלחה לNetflix היא הצעת ערך חדשנית (שלם 9$ וצפה בסרטים ככל יכולתך), מוצר נוח (סטרימר מPC או SMARTPHONE) ומחיר זול מאוד (9$ כאמור). האם היא יכולה להגדיל את מצבת לקוחותיה עוד יותר, ע"י מיקוד בתוכן?
האם יכול להיות שחברה כמו Netflix יכולה להביא תוכן טוב יותר מחברות הכבלים?
האם הלקוחות הפוטנציאליים שלה, אלו שירצו לעזוב את COMCAST וכו', יעשו זאת בזכות תכנית טלויזיה מסויימת?

התשובות הן – לא. מישהו התבלבל שם, בNetflix. ראינו את זה קורה בהמון חברות: ברגע שזווית הצמיחה הופכת שטוחה יותר והצמיחה המטופרת מסתיימת, יש רצון לשלוף קלף חדש מהשרוול. זה מה שקרה לHulu שכאתר המציע תוכן חינמי היו לו 40 מיליון צופים בחודש ורווח של 70 מיליון דולר מפרסום. אבל מועצת המנהלים שלו רצתה יותר: הם דרשו מהמנכ"ל למכור תוכן. התוצאה: הם הפכו להיות אתר הרבה פחות ממוקד, וכתוצאה- הרבה פחות פופולארי..

אין סיבה שNetflix יבחר באסטרטגיה שבה יש למתחרה שלו יתרון יחסי: תוכן בלעדי. אתה לא נלחם בגוליית עם חרב ומגן, אתה נלחם בקלע. עד עכשיו מצבו של Netflix היה מצויין, לדעתי זה הרגע שהם מתחילים לרדת: הוצאות על תוכן יפגעו בריווחיות שלהם ולא בהכרח יפצו בגיוס לקוחות...

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

יפה, אחלה ניתוח