יום רביעי, 30 במרץ 2011

אפל משנה אסטרטגיה בעולם הטלויזיה ופותחת קצת את הגן הסגור

Apple משנה את האסטרטגיה בעולם התוכן: אם בעבר היא חלמה על להיות סוג של שחקן תוכן, לרכוש מהאולפנים תוכן, לארוז אותו ולמכור אותו – היא מתמקדת עוד יותר בהיותה צינור הפצה מצויין.
במסגרת השמירה של Apple על מובילות בהפצה ושימור האקו סיסטם הטכנולוגי המושלם בעולם הבידור והמיחשוב הביתי, Apple החליטה לחדד עוד יותר את יכולת ההפצה של התכנים שלה.
Apple משוחחת עם יצרניות טלויזיה בעולם על מנת למכור להם רשיונות / זכויות הפצה של שרות AirPlay שמאפשר 'להזרים' תוכן. היום, התוכן מוזרם דרך האפליקצייה AirPlay מהiPhone או הiPad – אל הApple T.V.. הסכם עם יצרניות הטלויזיה יאפשר הגעה ישירות אל מסך הטלויזיה.
מה שמפתיע דווקא כאן הן יצרניות הטלויזיה, שפעם שקלו (כל אחת והאסטרטגיה שלה) לבנות מערכות אקו סיסטם של עצמן כמו Samsung App או LG. הסכם רישוי שכזה יאפשר לכולם להנות: Apple בטח תגבה כמה סנטים על זה (בלומברג טוענים שמדובר על 4$), יצרניות הטלויזיה ימכרו מוצר מתקדם יותר. הצרכן? כמובן שייהנה, יקבל מוצר טכנולוגי שלם יותר...
עד כמה הצעד הזה משמעותי מבחינת Apple?
הוא משמעותי מאוד, מכיוון שבמקום למכור מכשירי Apple T.V. , אחרים ימכרו מכשירים שתומכים במכשירי Apple. כלומר, לראשונה Apple תשלב פעולה עם יצרני חומרה אחרים מלבדה.

זו לא פחות ממהפיכה, וכזו שטובה מאוד לבעלי המניות של Apple: שינוי שכזה יאפשר שליטה על מיליוני מכשירים חדשים בשנה, ולאחר מכן עשרות מיליוני ויכול לתת קיצור דרך של ממש אל מול השוק. Microsoft שעד היום לא הייתה זריזה מספיק ע"מ להשיק פתרון מבוסס XBOX, תהיה חייבת לחשוב מחדש על כל האסטרטגייה שלה בטלויזיה. גם Google ושאר החברות יצטרכו לחשוב מחדש. מהלך כזה של Apple יוצר גן סגור פרטי בתוך גן פתוח של חומרה ומאפשר לה להיות שחקנית ההפצה של תכני וידאו וטלויזיה – הגדולה בעולם!

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

ניתוח מרתק, זווית מדהימה