יום שלישי, 24 במאי 2011

האם גרופון משנה את חלוקת ההכנסות ומה זה יכול לגרום?

מס' אתרי אינטרנט טענו שGroupon שינתה בחלק מהעסקאות את מבנה חלוקת ההכנסות עם הסוחר (בית העסק): מ50%-50% ל 80%-20%, כאשר Groupon נותרת רק עם 20%.
אם זה אכן נכון, אני מניח שזה בזכות הרצון של Groupon לזכות בנתח שוק מהיר, בעיקר בשל התחרות העומדת להגיע. לחברה אין חדשנות טכנולוגית או מודל שקשה להתחרות בו – למען האמת רף הכניסה מאוד נמוך, ומתחרות חדשות שייכנסו לתחום (עם תימחור יותר אגרסיבי – כלומר, חלוקת הכנסות גבוהה יותר לבתי העסק) – עלולות לפגוע בהכנסות של החברה.
מודל ההכנסות של Groupon אינו קבוע, היא איננה מרוויחה משירות או Retainer אלא מעסקאות חד פעמיות שהיא מגייסת בכל פעם מחדש. במצב כזה, הלקוחות הקבועים שלה מהווים נטל ולא נכס: הם 'רשימת מטרה' לכל מתחרה המעוניין להיכנס לתחום.
הדובר של Groupon ענה:
"our revenue split ... are always negotiable and determined by amount we anticipate selling, size of the market, frequency the merchant has worked with us, etc. 80/20 isn't the norm."
כפי שהזכרתי בעבר, המודל של Groupon וחברות כאלה הוא קל לחיקוי ולדעתי עליהן לעבור ממצב של פלטפורמה למכירת קופונים לפלטפורמה למכירת אמצעי שונים לקידום מכירות באינטרנט. הקופונים צריכים להיות כאן הטקטיקה, לא האסטרטגיה.

ימים יגידו האם תעשיית הקופונים למיניהם מתחילה להיתקל בקשיים...

אין תגובות: