יום חמישי, 2 ביוני 2011

האם מייקרוסופט קונה את עסקי הטלפון של נוקיה? ואם כן - למה?

ידיעות רבות ברשת האינטרנט על עסקה נרקמת בין השתיים.
MICROSOFT תקבל פלטפרומה של ייצור מכשירי טלפון, ואילו נוקיה יכולה לסגור את הבסטה אחרי העסקה הזו.
תמיד שואלים מנכ"לים של חברות הייטק בישראל - למה אין לנו בישראל NOKIA משלנו. כנראה שזו שאלה שתפסיק להישאל.
המרוויחות:
נוקיה - כסף - אבל יכולה לסיים את המסורת של חברה משמעותית בסלולאר
מייקרוסופט - כניסה מיידית ליכולת ייצור של סלולאריים
המפסידות:
סמסונג - שניצלה חולשת נוקיה והפכה להיות מס' 2 במכשירי TOUCH, והוכיחה שגם אם יש חברה כמו APPLE - עדיין יש מקום לשחקנים נוספים. עכשיו היא תצטרך להתחרות במייקרוסופט, לא פחות.
מייקרוסופט - שלדעתי מוציאה המון-המון כסף ולא בטוח בוחרת במותג הנכון (ראו את המאמר שלי על זה שהיא צריכה לרכוש את RIM, יצרנית בלאקברי).
פינלנד. 4% מהתל"ג ורבע מהייצוא היה בזכות NOKIA. עכשיו פינלנד תיקח מסים מהעיסקה, אבל בטווח הארוך המדינה הפסידה ערך של ממש.
RIM - שמקבלת עוד מתחרה שעלול להוריד עוד יותר את נתח המכירות החדשות שלה.
GOOGLE - שהמתחרה העיקרית שלה, מייקרוסופט, נכנסת אל שוק חדש שGOOGLE נמצאת בו: אמנם יש לGOOGLE מערכת הפעלה, אך לא יכולת ייצור מכשירים סלולאריים.
אם אכן העסקה תצא לפועל, זה יהיה מהלך גרנדיוזי שני של מייקרוסופט, לאחר רכישת SKYPE לפני כמה ימים. האם סטיב באלמר מנסה לשמור על המשרה שלו בכל מחיר?
יכול להיות. לאחרונה נשמעו קולות רבים הקוראים להחלפתו של באלמר, שלא הצליח להגדיל את ההכנסות של מייקרוסופט מאז שגייטס עזב, וגם המנייה לא התרוממה - ולכן בעלי השליטה לוחצים לשינוי.
אין ספק שעם חברת VOIP (כמו SKYPE) ויכולת ייצור מכשירים ומערכות הפעלה סלולאריים, מייקרוסופט ממציאה מחדש את היכולות שלה בשוק הסלולאר. אך האם זה לא מאוחר מדי?..

את זה, רק הזמן יגיד.

אין תגובות: