יום רביעי, 22 ביוני 2011

שמועות על זה שיאהו מעוניינת לרכוש את הולו

כתבתי כאן כמה פעמים בעבר שHULU נמצא בבעייה. היום נודע שהאתר פירסם שהוא מעוניין להימכר ושYAHOO נמצאת בין המתעניינים (כך לפחות על פי הLA TIMES)
בלי קשר לכמות ההכנסות העצומה (מעל ל500 מיליון דולר השנה) או לכמות הנכסים בתכנים (עד כמה יש שם התחייבויות ארוכות טווח? או שההסכמים שלהם מול האולפנים צריכים להתחדש כל שנה?), אין ספק שזה יכול להיות מיזוג מדהים לYAHOO, שהיא לא רק צינור אלא גם שחקן תוכן - אבל מזמן איבדה את ההובלה.
ההיסטוריה לימדה אותנו שסיכויין ההצלחה למיזוג שכזה אינם גבוהים: מיזוג דומה בין צינור לשחקן תוכן (AOL וTIME) לא הצליח בעבר, ומעולם לא הצליחה חברה שהייתה מובילה, לאבד מובילות - ולחזור חזרה אל הזירה. LYCOS, ALTA VISTA הן חברות אינטרנט שהיו שחקניות ליד YAHOO בסוף שנות ה90'. החברות האלה נמצאות ליד MYSPACE, KAZA וחברות אחרות - שהיו מובילות ואיבדו את ההובלה. לא זכור לי מקרה של חברה שהצליחה להמציא את עצמה מחדש.
אבל בכל זאת, YAHOO עדיין לא יצאה לגמרי מהמגרש. וHULU הוא בדיוק סוג ההשלמה שחברה שכזאת צריכה: ספק תכנים מהמובילים בעולם.
ההפתעה בעיניי דווקא תהיה על הפספוס: חברה כמו MICROSOFT יכולה לעשות המון מהנכסים של HULU - אפליקצייה בXBOX תהפוך אותה להיות שחקנית התוכן המשמעותית בעולם. יש לMICROSOFT גם ערימת מזומנים לשרוף, כך שרכישה של HULU צריכה להיות שם אסטרטגית.
אם YAHOO תרכוש את HULU זו תהיה עוד פעם שבאלמר לא יחמיץ הזדמנות להחמיץ הזדמנות. פספוס אדיר

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מגניב! יאהו חוזרת למגרש, ובגדול.
אחלה ניתוח

אנונימי אמר/ה...

לא מאמין שאפל ו/או מייקרוסופט ישאירו את הולו ליאהו