יום שני, 27 ביוני 2011

האם אפל תייצר טלויזיה?

לדעתי הסיכוי לזה הוא נמוך; ההסטוריה מגלה שApple לא מנסה בד"כ להיכנס לייצור קטיגוריות קיימות, אלא רק חדשות: הiPod, ה iPhone, הiPad כולם מכשירים מאוד מתוחכמים אבל הם היו הראשונים בקטיגורייה שלהם. Apple לא נכנסה עד כה לקטיגורייה קיימת.
אז למה Apple הגישה בקשות לפטנטים בתחומים שקשורים לטלויזיה?

כי כנראה Apple מעוניינת לתת לנו חוויה שונה בתחום הטלויזיה. הערכתי כאן לא פעם שהנסיון של Apple עם Apple t.v. צריך להיבחן אחרת משאר השירותים שלה: להבדיל מהשקות מוצר שבהם Apple עושה רבולוציה מלאה, כאן היא עושה אבולוציה בלבד. להערכתי זה רק בשביל ללמוד את התחום, ומתחילה 'בקטן' כדי להמשיך ב'גדול'.

הDailyTech טוען שApple מתכננת

להשיק טלויזיה במותג שלה תוך שימוש בOEM (יצרן אחר). האתר מעריך שזו Samsung. אני חושב שהמנהלים בApple יודעים שהם לא צריכים למכור 'ברזל', כלומר מכשיר טלויזיה בעצמם, אלא יכולים למכור לו שירותים נילווים. פוטנציאל ההכנסות אינו נמוך יותר וודאי שהרווחים גדולים הרבה יותר: מכישר טלויזיה שעולה לצרכן בממוצע 1000$ מכניס ליצרן רווח של כ200$; חנות אפליקציות למכשירי טלויזיה תעניק לApple רווח גדול יותר במשך 3 שנים מהלקוח.
אבל אולי בכל זאת Apple תנסה לייצר טלויזיה, בכל זאת – מדובר בחברה שלא מפסיקה להפתיע בכל פעם מחדש. כך או כך, שוק הטלויזיה ממשיך להתחמם.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

יפה, ניתוח מרתק
מסכים שלא ילכו על OEM

Unknown אמר/ה...

כדאי לראות את ההרצאה של מלקולם גלדוול בקאן, בא הוא טוען שאפל ממש לא ממציאה מוצרים חדשים אלא tweaking מוצרים קיימים בצורה נהדרת אשר הופכת אותם אותם להצלחה מסחרית

http://www.youtube.com/watch?v=xI3uMZuYLvk

אנונימי אמר/ה...

מעניין, כנראה אפל תהיה שם, אנחנו פשוט עדין לא יודעים כיצד..