יום שני, 13 ביוני 2011

סוספוף – החבר'ה במייקרוסופט עושים צעד נכון בכיוון מובילות בשוק הטלויזיה

זה מה שכתבתי בדצמבר 2010

: "...ובכל זאת, Microsoft ניסתה מהלכים משמעותיים דבר שלעתים גם אם לא מצליח, מקדם טכנולוגיות ומהלכים שמשפיעים על השוק.

האם Microsoft צריכה להרים ידיים?
לא, ממש לא.
כל השחקניות הגדולות נמצאות שם ואין מצב ש Microsoft יכולה להרשות לעצמה להתעלם משוק זה.

אבל Microsoft חייבת לעבוד אחרת, ולא ללכת בדרכן של החברות שכבר נמצאות שם.
אני ממש לא מצליח להבין איך החברה עדיין לא מינפה את הXBOX שלה שנמצא בעשרות מיליוני בתים בארה"ב, כלומר החומרה כבר בבית הלקוח. כל מה שצריך לעשות זה לפתח פלטפורמה שתשב על הXBOX ולא לייצר מוצר חדש. הXBOX הוא היתרון היחסי של Microsoft והיא חייבת לנצל אותו. אני מוכן להמר ש Microsoft תנסה להיכנס לשוק הטלויזיה עם הXBOX, למרות שהוא מתאים לקהלים אחרים ולא תמיד נמצא בסלון. הXBOX הוא היתרון היחסי שלה והקלף האחרון שנותר לה במירוץ אל הסלון הביתי שלנו."

ואכן, לפי טענות שנשמעות באינטרנט כולל ידיעה שפירסם דה-מרקר, Microsoft תשתף פעולה עם Hulu וNetflix על מנת לאפשר למשתמשים בקונסולת הx-box שלה לצפות בתכנים. אל תטעו, מדובר במהפיכה של ממש, לא פחות – ברגע שהיא תשיק את השרות הזה, Microsoft תהיה החברה עם הכי הרבה ציוד קצה בבית הלקוח בזכות הx-box, עם מעל ל50 מיליון משתמשים (לשם השוואה Apple TV מכרה אולי 5 מיליון יחידות..).
איזה מהלך של Microsoft – אמנם מהלך מתבקש (אם אני חשבתי על זה, בטח כולם חשבו על זה...) – ואפילו לא באיחור רב מדי.
המרוויחה הגדולה: Netflix, שעוד מיליוני לקוחות יצרכו את שירותיה תוך שימוש בx-box.
המפסידה: Google, שמאחרת את הרכבת בנסיון להגיד לעצמה (שוב) מה קורה עם הGoogle TV (יש דבר כזה? לא בטוח).

יהיה מעניין.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מסכים עם כל מילה. יפה