יום ראשון, 31 ביולי 2011

אפל ועוד 7 - הרווח של אפל גדול משאר היצרנים גם יחד




נשאלתי השבוע מה ההבדל בין Apple ליצרנים אחרים. מלבד התשובה הרגילה של מערכת אקולוגית (Eco-system) מלא שApple מייצרת ו'נועלת' את המשתמשים שלה ב'גן סגור', ובכך מצליחה להרוויח משירותים אחרים בדרך, ומלבד העובדה שהמודל של Apple היא מודל המדפסת-טיונר החדש: מכירת חומרה שגורמת לך לרכוש Apps ותכנים, ומלבד העובדה שApple היא מודל לחדשנות, ומלבד ומלבד...

בימים האחרונים פורסמו תוצאות על כל שהאנדרואיד עוקף את הiOS של Apple בנתח שוק, אבל Apple הינה יצרנית מכשירים ואילו Google (האנדרואיד) – לא. Samsung, אולי הסיבה העיקרית לכך שהאנדרואיד מצליח, עובדת עם מערכת הפעלה שלא היא מייצרת. כך חוברות להן 2 חברות שונות בעלות אינטרסים עסקיים שונים לחלוטין (Google לבסוף תרצה להרוויח מהאנדרואיד וSamsung לא תרצה להיות תלויה לנצח במערכת הפעלה שאיננה שלה) – במלחמתן בApple.
נכון, Apple מרוויחה בזכות האקו-סיסטם עוד הרבה כסף מכל לקוח שרוכש מכשיר iPhone, אבל האם עסקי הסלולאר שלה אינם ריווחיים מספיק בשל כך?

התוצאות של Apple מדברות בעד עצמן: לפי נתוני Q2 שנת 2011, Apple הרוויחה יותר מפי שתיים משאר כל יצרניות המכשירים גם יחד! כלומר, Apple ועוד 7 (על משקל 'נתניה ועוד 15' של שפיגלר – משפטו האלמותי מ1983). תקראו את הניתוח הזה, ותידהמו עד כמה שללא קשר לניהול היחידות האחרות (iTunes, Appstore) שמכניסות כסף לApple, הרווח ממכשירים סלולאריים אצל Apple הוא פנומנלי: יותר מכפול משאר המתחרים.

מדהים.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מעניין
אבל לדעתי סמסונג יעקפו ברווח את אפל