יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

אפילו גוטנברג היה עובר לטאבלט

זה עומד להיות השבוע של Amazon. עם השקת הKindle Fire.



האם יכול להיות שעל כל מכשיר שAmazon תמכור היא תפסיד 50$? כלומר, תממן את הלקוח בסכום זה? (בהנחה שמחיר הKindle Fire הוא 199$ ועלות הייצור היא 250$).
מכירות הספרים הדיגיטליים של Amazon מרקיעות שחקים. שימו לב לגרף הבא, רק על מנת להבין את קצב הצמיחה המטורף: Amazon מוכרת יותר ספרים דיגיטליים מאשר ספרים מודפסים, וזה עוד לפני השקת הKindle Fire. וזה אומר שאפילו גוטנברג, ממציא הדפוס, היה עובר היום לטאבלט אם הייתה לו ברירה.. הרווח של Amazon על ספרים דיגיטליים אמור להיות לא נמוך מהרווח על ספרים, וזה בלי חישוב המלאי וניהול שרשרת האספקה המטורף. ספר דיגיטלי מיוצר On the spot, לא תופס מקום ומשוגר מיידית ללקוח. בום.

אז המודל של Amazon כאן הוא מעין Freemium משודרג: Amazon סופגת 50$ על כל מכירת טאבלט, אבל השאלה היא כמה מהר היא תחזיר את הכסף? להערכתי בין 6-9 חודשים מקסימום על לקוח, שזה לא נורא בכלל. אז יש כאן מודל משולב חומרה-תוכנה, כמו של Apple, אבל שונה במקצת. Amazon היא מפיצת הספרים הגדולה בעולם ויודעת לחשב את מכירות הספרים הדיגיטליים הפוטנציאליים שלה מלקוחות. היא מניחה שמודל שכזה יעזור לה להשיג נתח שוק משמעותי די מהר, ולאחר מכן לתרגם את נתח השוק הזה להכנסות ממכירות ספרים.
קהל אחד די שבוי כבר מובטח לה: כל משתמשי הKindle (שבד"כ מאוהבים במכשירים שלהם) הם פוטנציאל לשידרוג. הבחירה בשם Kindle Fire תגדיל את הזהות בין המכשירים ואת הסיכוי שמשתמש ממוצע ירצה לשדרג.
בתחילת ספטמבר רשמתי בבלוג שלי: " ההימור שלי – הטאבלט של אמזון יהיה הטאבלט השני בחשיבותו אחרי האייפד". היום BusinessInsider כותב: אפל כבר איננה יצרן הטאבלט היחידי המשמעותי. אני מסכים עם כל מילה. לAmazon יש סיכוי לייצר במהירות וביעילות – נתח שוק מספיק גדול שיתורגם להכנסות ממכירות ספרים, וזה עוד לפני שהתחלנו לדבר על השאיפות שלהם למכור תוכן – סרטים וסדרות.

זה עומד להיות השבוע של Amazon.

אין תגובות: