יום שלישי, 11 באוקטובר 2011

סופסוף – מייקרוסופט מנצלת את הXBOX ככניסה לעולם הטלויזיה

החברה הודיעה שהיא חתמה על שורה של הסכמים כולל HBO, NBC ו BBC. הסכמים אלה יאפשרו למשתמשי הXBOX לצפות בתוכן דרך קונסולת המשחקים שלה.
"אבל Microsoft חייבת לעבוד אחרת, ולא ללכת בדרכן של החברות שכבר נמצאות שם.
אני ממש לא מצליח להבין איך החברה עדיין לא מינפה את הXBOX שלה שנמצא בעשרות מיליוני בתים בארה"ב, כלומר החומרה כבר בבית הלקוח. כל מה שצריך לעשות זה לפתח פלטפורמה שתשב על הXBOX ולא לייצר מוצר חדש. הXBOX הוא היתרון היחסי של Microsoft והיא חייבת לנצל אותו. אני מוכן להמר ש Microsoft תנסה להיכנס לשוק הטלויזיה עם הXBOX, למרות שהוא מתאים לקהלים אחרים ולא תמיד נמצא בסלון. הXBOX הוא היתרון היחסי שלה והקלף האחרון שנותר לה במירוץ אל הסלון הביתי שלנו." (מתוך הבלוג שלי, דצמבר 2010

)

אם אני ידעתי את זה כבר לפני 10 חודשים, מה עיכב את Microsoft כל כך?

יש להם מזל שם לחבר'ה ברדמונד, Google TV לא הולך לשום מקום ופתאום המעמד של Netflix נחלש מאוד, שלא לדבר על Hulu שעומד למכירה (למה Microsoft לא רוכשת את Hulu? אין לי מושג..). כך שאמנם זמן יקר אבד, אבל לא נראה שמישהו נוסף התחזק בזמן הזה. Netflix עדיין מס' 1 ללא עוררין, אבל אין מס' 2 ברור ועתידו של Hulu לוטה בערפל.

יהיה מאוד מעניין לראות איך Microsoft תשיק את המהלך השיווקי של צפייה בתוכן דרך XBOX: מצד אחד הגיימרים הם הקהל המיידי שמחזיק את קונסולת המשחקים ואמנם הם המאמצים הראשונים לצפייה בתכנים דרך הקונסולה, מצד שני קשה לי להאמין שבשלב הזה של השוק, שיש שחקן על מעל ל22 מיליון מנויים אפשר לשווק את השרות כשרות משלים . האסטרטגיה ההגיונית היא ללכת ולשכנע שזו חלופה לכבלים ולהפוך את מעל ל50 מיליון משתמשי הקונסולה – לCord Cutters ('חותכי הכבלים'). אבל הגיימר בד"כ אינו מנהל את משק הבית, ואם הוא חי עם הוריו – הקונסולה תהיה בחדר שלו ולא בסלון. אז המסר צריך להיות – משהו שלא יאיים עליו באובדן הפרטיות של הקונסולה לטובת הצפייה הכללית של בני הבית.
אחד הסמנים לאן Microsoft תלך עם השרות הזה הם ערוצי הספורט: בארה"ב, אף אחד לא יתנתק מComcast אלא אם יש לו שרות ספורט חלופי. כל עוד החברה לא חותמת על הסכמים עם ESPN וכו', יהיה לה קשה להציע את השרות כאלטרנטיבה של ממש לComcast.

יהיה מעניין לראות את האסטרטגיה, המותג שייבחר (האם זה XBOX?) והמהלכים השיווקיים.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הימרת נכון, סחתיין