יום שלישי, 25 באוקטובר 2011

האנדרואיד ממשיך להתחזק

ללא קשר לפספוס התחזיות הרבעוניות של Apple שלדעתי נבעה מפערי תזמון וניהול מחזור מערכות ההפעלה (iOS5) והמכשירים (iPhone4S) – אין ספק שאנדרואיד ממשיך לגדול בנתח שוק בצורה משמעותית. כנראה שההחלטה של Apple לדחות את השקת המכשיר החדש מיוני – לספטמבר פגעה בנתוני הרבעון ה3 אך כמובן תעזור משמעותית לנתוני הרבעון ה4 והאחרון של 2011. הדחייה בהשקה וגם השקת הדגם המשודרג (4S) ולא iPhone5 מצמצם את הפער בין האנדרואיד לiOS.
זה לא מה שיגרום לחובבי Apple (ואני ביניהם) לעבור לאנדרואיד, אבל המערכת החינמית הזו ממשיכה להתפשט בעולם – הפער במכירת מכשירים מבוססי אנדרואיד לiPhone גדל משמעותית בחודשים האחרונים.
בעבר הרחוק, Apple השיקה כבר מערכת ייחודית ראשונה בעולם – המחשב האישי הראשון. אך הייתה זו Microsoft עם מערכת הWindows שלה שהצליחה להפוך לסטנדרט עולמי עם מכירות פי עשרות, אח"כ מאות ולאחר מכן פי עשרות אלפים – יותר מApple.
בעברי לימד אותי המנכ"ל שלי שלא חשוב להסתכל על הפער – חשוב להסתכל על המגמה. במכירות של שירותים טכנולוגיים השינויים מהירים ולא בהכרח מה שהיה הוא שיהיה. אם המוצרים היו מושקים היום, אנדרואיד הייתה משאירה 'אבק' לApple.

חובבי Apple ממשיכים להאמין שבידם המוצר הכי טוב (תקראו את הסיקור הזה), האקו סיסטם הכי מושלמת, ומוצר של החברה הכי חדשנית. אבל בטכנולוגיה – הסטנדרט הוא מה שקובע. זה לא אומר שהרווחים של Apple בסכנה, לא נראה באופק שום מתחרה ראוי לiPad ועם השקת הApple T.V. החברה תפתח פער כה משמעותי ממתחרותיה – שלא ניתן יהיה לגשר עליו גם בעשר שנים, בשל שילוב מערכות ההפצה (Appstore + iTunes), ייצור המכשירים, מערכת ההפעלה (iOS), חבילות תוכן (שעדיין לא הושקו רשמית), פתרונות הענן (iCloud רק בתחילת דרכו), הדרך להעביר מידע בין המכשירים ועוד.
אבל בסלולאר, מנוע ההכנסות הגדול ומה שהפך את Apple למה שהיא – יש איום של ממש מצידה של Google. שינוי אסטרטגיה מצידה של Google (כמו גבייה של 7$ על כל מערכת הפעלה) – יכול לשנות את פני המשחק. אבל עדיין – עם נתח שוק משמעותי ופער כה גדול לאנדרואיד תהיה יכולת להשפיע יותר על השוק.

אין תגובות: