יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

2012: חברה שאני חושב שיכולה להיות מאוד מעניינת – MightyBell


אז מה זה MightyBell?

זה מה שהחברה מתארת את עצמה (מתוך האתר): “A social platform for real-world experiences organized step-by-step, day-by-day, action-by-action for friends, fans and followers… The premise of Mightybell is simple: success comes from thinking big, but acting incrementally. Using Mightybell, creators have a simple way to define and share with others an organized series of step-by-step, day-by-day actions grouped together around a specific goal or topic. Mightybell capitalizes on the fact that the best people to lay out clear and achievable actions are those that know something about a topic, have an idea for organizing people towards action, or have already achieved a goal that they can now help others achieve.”

נרדמתם? תתעוררו. הרעיון הוא שכל אחד יכול לכתוב מדריך קצר בן כמה שלבים – לכל דבר. לדוג' – אתם רוצים ללמוד איך לדוג כרישים? יש מצב שמישהו כתב על זה מדריך של שלב-אחרי-שלב. אתם רוצים לבצע Base Jump איפשהו בפיורדים? עליכם לדעת איזה ציוד לקחת, איך לחשב את הרוח ועל איזו פוליסת ביטוח לחתום.. יש סיכוי שמישהו כתב גם על זה מדריך של שלב-אחרי-שלב.
הוול סטריט ג'ורנל סיקר את החברה, וForbes כבר כתב על החברה ש"היא יכולה להיות הFacebook הבא". בוא לא נגזים, אבל אתר Social שכזה עם אפליקצייה – יכול להיות פלטפורמה מדהימה אישית להמון משתמשים שמעוניינים להתנסות בדברים חדשים ומסעירים. אומרים שדור הY הוא כזה, ושהחבר'ה שם חיים בלי גבולות. אז האפליקציהה הזו מתאימה להם – בול.
עם יזמית כמו ג'ינה ביאנצ'יני שייסדה גם את Ning – פלטפורמה ליצירת רשת חברתית אישית. נשמע כמו עוד הבטחה – אבל מעל ל90,000 אתרים משתמשים בכלים שNing מספקת להם. ג'ינה זיהתה את התיירות החווייתית כתחום שצומח, כי כולנו כבר לא מסתפקים במדריך שיחור אלא רוצים לדעת מה החברים שלנו ממליצים, מה כדאי לראות השבוע (בשונה משבוע שעבר) ואיך חווים את העיר אליה אנחנו טסים – בצורה שונה. אפשר למצוא בMightybell המלצה על בילוי של 4 לילות בני-יורק, שלב-אחרי-שלב, איפה לאכול, לשתות ומה לראות.

יש משהו בזה שהאתר יכול להיות הFacebook הבא, כי עם Facebook כיום – כולם נראים ונשמעים אותו דבר; דור הY רוצה להיראות אחרת, ולעדכן על זה בסטטוס. בMightybell יש 'קיצור דרך' למידע על הרפתקאות כה נישתיות שקשה להתעלם מהרצון ליצור חוייה פרטית ייחודית שכזו. אבל כאן גם הסתירה: ככל שיהיו לו יותר משתמשים, כך החוויות הנישתיות המומלצות צעד-אחרי-צעד יהפכו לנחלת הכלל. ואז, ערכן של כל החוויות האלה כנראה יירד.. זה יהפוך לפלייליסט של גלגל"צ - רק של החווייות.
אבל אני בטוח שהיזמים חותמים על תסריט כזה..

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מעניין, אחלה ניתוח - נראה שגם הפעם אתה מצליח לפגוע..

אנונימי אמר/ה...

לדעתי הם עלו מוקדם מדי..אין הרבה חוויות; יש באזז אבל חסר המון תוכן