יום ראשון, 5 בפברואר 2012

הוליווד על הכוונת?

פול גרהאם, שותף בYcombinator (חממה אמריקאית מאוד מצליחה ליזמות) פירסם לא מזמן בקשה עם קריאה למיזמים בתחום שמאוד מעניין אותו. מה התחום? 'להרוג את הוליווד

' (ציטוט – זה לא אני אמרתי). מה כל כך מרגיז את פול גראהם בתעשייה המשומנת הזו? הוא טוען שם שהיא צריכה להיות מותקפת ע"י חדשנות והוא מעוניין לשמעו רעיונות על איך להרוג את תעשיית הטלויזיה והקולנוע. איך הורגים תעשייה (כך לפחות ע"ע פול גרהאם)? ע"י שיפור האמצעים הבידוריים, לתת לאנשים חלופות בידוריות חדשות. ("תחשבו מה אנשים יעשו כבידור בעוד 20 שנה" אומר פול)
מה כל כך הרגיז את פול שהוא כתב מטרה כ"כ מדוייקת (ואפילו צייר עיגול של מטרה..) – האם כמות היהודים בה, או דווקא זה שהמודלים החדשים כמעט ולא משפיעים עליה? האם הפוליטיקה של מנהליה וקירבתם למקבלי ההחלטות או דווקא זה ששום דבר לא מהווה תחליף לסרט בטלויזיה או פרק של סדרה טובה? ולמה בכלל להרוג את הוליווד? לא עדיף להמציא מודלים לייצר הכנסות נוספות?
איך אפשר להרוג תעשייה? ע"י פגיעה במודלים העסקיים שלה. לא ע"י להמציא לה חלופות. FACEBOOK שמנפיקה בשווי לא ייאמן – הצליחה כי צוקרברג ידע מה הוא הולך לעשות, ולא כי הוא ניסה להרוג תעשייה אחרת. FACEBOOK, דרך אגב, פוגעת בטלויזיה – האסקפיזם של הצעירים והבידור הזול, המציצני עובר לאינטרנט ולרשת החברתית. גם אם הצפייה עדיין לא נפגעת בצורה משמעותית, עדיין המולטי-טסקינג של הדור הצעיר אומר – שהם פחות מרוכזים במסך הגדול, ויותר במסך הקטן.
KILL HOLLYWOOD של פול גרהאם עוררה קצת רעש. TECHCRUNCH הציעו שבמקום להרוג את הוליווד, APPLE פשוט תקנה את TIME WARNER, VIACOM וDREAMWORKS. אבל APPLE לא צרכיה את זה, וזה גם לא נכון לה. היא יודעת, שלמרות מה שפול גרהאם מבקש – הדרך הנכונה היא להמציא מודלים עסקיים חדשים. APPLE יודעת שבעוד 20 שנה, אנשים ימשיכו לצפות בטלויזיה והיא רק רוצה שהלוגו על המסך הגדול יהיה עם תפוח...

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מעניין!