יריב לבסקי משרבט רעיונות ומחשבות בנושאי שיווק דיגיטלי, טכנולוגיה ושיווק
יום ראשון, 26 בפברואר 2012
SoLoCo קלאסי
היזמית (לשעבר) של Flickr משיקה סטרטאפ חדשה שעוסק בשילוש הקדוש שכולם מדברים עליו לאחרונה (בשנתיים האחרונות..) – Social, Local and Mobile. או בקיצור SoLoCo (מארי מיקר לדעתי טבעה את המונח). שם החברה החדשה: Pinwheel.
מה עושה Pinwheel? הופך כל מקום לזירה שניתן 'לעקוב' אחריה, וכך אפשר להשאיר מידע / פתקים / הערות לפי מקום. לדוג' – כאשר אתה מגיע למסעדה תוכל לקרוא בPinwheel את ההמלצות על המנות שהחברים האחרים ברשת השאירו.
ההודעות האלה יכולת להיות גם בקבוצה, להיות גלויות לכל או רק לחבריך וכו'.
בעיניי אין כאן משהו שFoursquare לא יכולים לעשות, שלא לדבר על האתגר שצפוי לרשת החברתית הזו מבחינת ניהול המידע. רק תארו לכם שכל לקוח שנכנס למסעדה יכול לקרוא שהאוכל מזעזע ושעדיף לעבור למסעדה שממול.
האם זה 'מחזיק' חברה או שזה רק Feature של שירותים מבוססי מקום? קרנות הון הסיכון מאמינות בקונספט הזה והחברה הצליחה לגייס 7.5 מיליון דולר, שזה המון לשלב שכזה. המודל העסקי לא ממש ברור: כנראה 'הודעות ממומנות' – כלומר הודעות מסחריות שיושארו במיקומים שונים.
כמה כסף אפשר לעשות מזה? לא הרבה. עד שמגיעה חברה גדולה ורוכשת אותך, ואז הכל מסתדר..
נדמה שלאחרונה יש רשתות חברתיות לכל זווית שיש : לאנשים (FACEBOOK) למקומות (FOURSQUARE ועכשיו PINWHEEL) למוסיקה (LOUDLEE לדוג') לספורט (MYSTADIUM), יש למלונות, לתמונות, לאוכל (FOODSPOT) לתמונות באינטרנט (PINTEREST) ועוד. רובן לא ישרדו יותר משנתיים – שלוש, וחלק גדול ממי שישרוד – זה יהיה ע"י רכישה של חברה גדולה. רוב הרשתות האלה שאני מכיר – אני מתנסה בהן יום-יומיים ואז זונח אותן. למי יש יכולת לתחזק את כל הרשתות האלה?....
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
4 תגובות:
כתוב יפה!
כתוב מצויין והמסר טוב.
המודל העסקי באמת לא ברור ונשמע חלש...
לדעתי יותר פיצ'ר מאשר מחזיק חברה אבל אם הם גייסו... סביר להניח שהם הציגו משהו משכנע... לא?
זו יזמת שכבר עשתה אקזיט וסיכויי הגיוס שלה גבוהים יותר, תכלס' - יש היום בועה..
It could be great product, I guess Facebook will delay new dev in location. The soloco arena is quit blue ocean!
הוסף רשומת תגובה