יום שבת, 21 בנובמבר 2009

בTwitter מתחילים לראות הכנסות


הCOO של Twitter דיבר השבוע על כך שבTwitter מאוד קרובים להתחיל לפרסם מודעות פרסום; ושהמודעות האלה יזכירו את המודעות של Google, אבל יהיו יותר "מרתקות, לא שגרתיות ואנשים יאהבו אותן".

טוב, לא ברור עד כמה אפשר לאהוב מודעות פרסום, אבל חברת Twitter עוברת שלב בדרך מחברת סטרטאפ עם מוצר מצליח, אל חברה בוגרת עם הכנסות.

וזה הזכיר לי שהשבוע AOL הודיעה שהיא מעוניינת למכור את ICQ. יותר מ10 שנים לאחר האקזיט המרשים שהכיר לנו את יוסי ורדו ופועלו, AOL מודה בכשלון שלה בהטמעות ICQ - היא עדיין לא מצאה מודל עסקי לשרות. בינתיים יש המון IM ברחבי העולם, ומודל ההכנסות מפרסום כנראה אינו מספיק להחזיק חברה מעל לפני המים.


יש סיכוי שהחבר'ה של Twitter חושבים אחרת, אבל הכנסות מפרסום כנראה לא מספיקות להחזיק חברה. תראו גם את YOUTUBE שנמכרה לGoogle, ממשיכה להצליח (מאוד) אבל עדיין לא מצאה מודל עסקי מספק.


Twitter היא ICQ של לפני 10 שנים - הבטחה שעומדת להתממש, או לא. בעידן הכלכלה של האינטרנט אין קשר בין האימוץ שלך ע"י ההמונים - לבין זה שתצליח לגבות מהם כסף. יש סיכוי שמה שבTwitter צריכים לעשות זה לשים API של Google ולפרסם את המודעות שלהם. זה פחות סקסי, פחות מרתק ופחות אנשים יאהבו את זה.

אבל זה עובד, וזה מכניס כסף.

אין תגובות: