יום שבת, 28 בנובמבר 2009

Pay-Pal מאחוריך: Facebook בוחנת אמצעי תשלום עצמאי

במאי כבר הזכרתי את הנושא הזה, אבל מסתבר שFacebook רציניים יותר מתמיד.
אולי זה בגלל הצלחת הFarmville, אולי בזכות הצלחת משחקי הפוקר - הרשת החברתית שהפכה כבר למדינה החמישית בגודלה (אם היא הייתה מדינה - היו בה כ"כ הרבה תושבים שהייתה מגיעה למקום ה5 מבחינת כמות אוכלוסייה) - Facebook ממשיכה לעבוד על אמצעי תשלום משלה.
בעוד ההכנסות של Facebook מפרסום הן סביב ה500 מיליון דולר, ההכנסות של חברות שמפתחות אפליקציות לרשת החברתית הגדולה בעולם - גדולות פי כמה וכמה. אז Facebook איננה מעוניינת להשאיר את הזירה לאחרים והיא רוצה להשתתף בחגיגה בעצמה.
למה אני חושב שזה קשור לFarmville? יש כיום מעל ל60 מיליון משתמשים רשומים בFarmville. חברת Zynga שפיתחה את המשחק היא בעלת מותג פוקר טקסס הולדם מוביל בFacebook. לאפליקציה זו יש קצת פחות מ50 מיליון מנויים אבך נמכרים בה צ'יפים להימורים בשווי מעל ל100 מיליון דולר! אז הפוטנציאל הכלכלי בFarmville ברור לכולנו..

אם אכן Facebook תצא עם אמצעי תשלום משלה - יהיה לו Currency עצמאי בשביל המרה, והוא יוכל אפילו להיסחר בבנקי העולם כמטבע עצמאי. עם מאות מיליוני משתמשים בעלי חשבון בנק, כרטיסי אשראי ומשכורת - יש פוטנציאל כלכלי רק משערי החליפין של המטבע החדש של הרשת החברתית.
האם נשקיע בעתיד במטבע של Facebook במקום בנפט? לדעתי - יש סיכוי לא קטן לכך..

אין תגובות: