יום שישי, 11 בדצמבר 2009

Google: לעתים, חלומות מתגשמים...


Google רכשה המון חברות בשנים האחרונות.

אתר BusinessInsider דירג את הרכישות האלה, החל מAndroid (שקיבלה רק ציון B - ואני לא מסכים כי זו הדלת של Google במערכות ההפעלה הסלולאריות - והדרך של Google להבטיח שעוד אנשים יגלשו לאינטרנט - רק דרך המכשירים הסלולאריים), דרך Youttube (רכישה שקיבלה ציון A - ואנ י מסכים כי מאוד מוקדם לבחון רק את הפרמטרים הכלכליים; עוד כמה שנים Youtube יכולה להיות המפיץ הכי גדול של תכנים בעולם - וזה כוח אדיר), GrandCentral (הקוראים הקבועים שלי יודעים עד כמה אני מאמין שGoogle בדרך להיות חברת תקשורת - וזו הרכישה שאיפשרה לה להציג לעולם את הGoogle Voice), חברת Blogger (שמאפשרת לי בעצם לנהל את הבלוג הזה..), חברת Applied Semantics (שמהווה את הבסיס לAdsense), חברת GreenBorder (שהטכנולוגיה שלה איפשרה לבנות מסביב את הGoogle Chrome) ועוד הרבה חברות.

מה אפשר ללמוד כאן? שGoogle בעצם מאפשרת לחלומות להתגשם. לא כולם יודעים, אבל סרגיי ברין בעצם רצה להקים קרן השקעות הוא חשב שלבנות מנוע חיפוש ייתן לנו יתרון של מידע - מה שיעזור לו לקבל החלטות עסקיות אודות השקעות. ובכן,

Google רכשה עד כה 59! חברות והטמיעה את הטכנולוגיה של רובן בתוכה והשיקה שרותים מבוססים טכנולוגיות אלה. מלבד Youtube לדעתי אין חברה הייתה מבוססת מספיק שנכיר אותה ואת השרות שלה לפני שGoogle רכשה אותה. תראו את הרשימה המלאה מויקידפדיה - כמה חברות הכרתן לפני 'עידן Google'? וחלק גדול מהן הוטמע בהצלחה. סרגיי ברין בעצם הקים קרן השקעות שקוראים לה Google, ואת ההשקעות שלו הוא מבצע מכספי החברה ומשתמש בהם לחזק את Google.


מה למדתי מזה? אין ספק שהעובדה שGoogle רוכשת חברות שעדיין לא מוכרות לציבור הרחב (ברובן) מעיד על חוש עסקי והבנה טכנולוגית עמוקה של הצוות הניהולי, וזיהוי השקעות Seed, כלומר בתחילת הדרך.

ולמדתי שחלומות מתגשמים, גם אם לא בדרך המסורתית - עובדה שסרגיי ברין מנהל קרן השקעות גדולה מאוד...



אתם יכולים לצפות גם במצגת המלאה

תגובה 1:

צביקה (לא הדר) אמר/ה...

יפה.
חלומות אכן מתגשמים.