יום שלישי, 16 במרץ 2010

שווי השוק של Apple ממשיך לעלות ומתקרב לזה של Microsoft










תראו מה קורה כאן:

בעוד מניית Microsoft בשנים האחרונות יורדת, מניית Apple עולה. התוצאה היא ששווי השיוק של 2 החברות האלה מתקרב מאוד, כיום Apple שווה 203 מיליארד דולר ואילו Microsoft שווה 256 מיליארד. אם נדמה לכם ששפער של 50 מיליארד דולר הוא בלתי ניתן לגישור, אז שימו לב לנתון הבא: לפני כעשר שנים, שווי השוק של Microsoft היה כמעט 600 מיליארד דולר ואילו של Apple קצת מעל 50 מיליארד. תוך 10 שנים נמחק פער של ע500 מיליארד דולר ונותר פער של 50 מיליארד דולר בלבד.

הפער הזה הולך להמשיך ולהצטמצם: נתון שמצאתי במחקר של תעשיית הSmartpohone מראה נתון מדהים בעיני: כאשר מסתכלים על כמות הפרוייקטים של פיתוחים ואפליקציות לiPhone שהוכרזו ע"י חברות במהלך חודש אחד בממוצע ברבעון האחרון של 2009, מגלים שהיו כ500 הכרזות; באותה תקופת זמן (חודש בממוצע) בתחילת 2010 היו 1500 הכרזות על פרוייקטים חדשים. מה ההבדל שגרם לפרע שכזה בכמות הפרוייקטים שמיועדים לiPhone? אפשר להניח שההכרזה על השקת הiPad האיצה את כמות הפרוייקטים החדשים. אלו הן חדשות מעולות לApple. כמו כן הערכות מדברות על כך שמכירות הMAC והiPod הן מעל למצופה.


אבל תכלס', Apple היא חברה חדשנית שמשיקה מוצרים מהפכניים שמשפיעים על הדרך שבה אנשים צורכים תוכן ברחבי העולם. המודל העסקי היציב שלה המבוסס על מכירות חד פעמיות של מוצר שמייצר צורך להמשיך ולרכוש תכנים הוכיח בiPod שהוא עובד (מכירות דרך הiTunes), המשיך לעבוד בiPhone עם הAPPS וכנראה שימשיך לחולל מהפיכה גם עם הiPad.





אין תגובות: